Kedi için zararli 9 yiyecek

Kediler İçin Zararlı Yiyeceklerin Listesi

İnsanların severek tükettikleri fakat kedimiz için tehlikeli olabilecek yiyecekler bulunmaktadır. Bu yiyeceklerin listesini bilmeniz; sevimli kediniz için hayati bir önem taşıyabileceğini unutmayınız.
Çay
Kafein içeren çay ve kahvenizi kedinizle paylaşmayınız.. Kedinizde sindirim sistemi rahatsızlıklarına yol açabilirsiniz.
Et-Et Yağı

Aşırı miktarda et yağı tüketmek kedinizde kusma ve mide rahatsızlıklarına neden olur. Özellikle 1 yaşına gelmemiş (yavru kedinize) kedilere et yağı yedirmek tehlikelidir.

Avakado
Avakado, kedi için asla ideal bir gıda değildir. Sevimli kediniz Avakado'ya bağlı mide rahatsızlığı geçirebilir. İçerisinde zehirli bir madde olan persin vardır. Kalp rahatsızlığına bağlı ölüm şekillenebilir.

Kuru Üzüm

Kuru üzüm. Kedinizin ileride böbrek yetmezliğine neden olabilir.

Sarımsak

Çiğ, Pişmiş ya da toz halindeki Sarımsak, kedilerin baş düşmanları arasındadır. Kedinin ani ölümüne bile neden olabilen sarımsaktan kaçınmak gerekir.

Soğan-Sarımsak

Soğan sülfoksit içerir.Kedinizin kırmızı kan hücrelerini parçalayıp çok ciddi kan hastalıklarına yol açabilirler. Bu nedenle, kedinize soğan vermekten kaçınınız!.

Süt

Yavru bir kediye süt verilirken su ile seyretmeniz gerekir. Seyretmediğiniz sütler yavru kediler için toksik bir durum olabilir.

Yumurta

İçerdiği avidin enzimi biotin emilimini engeller..Bu tüy problemiyle karşılaşmanıza neden olur.Ayrıca Çiğ yumurtada salmonella ya da E.Coli dediğimiz zararlı bakteriler bulunabilir.

Tuz
Tuzun fazla verilmesi elektrolit dengesizliğine neden olur.

Kediler için tehlikeli olabilecek yiyecekleri özetleyecek olursak: çay-kahve, et yağı, avakado, kuru üzüm, sarımsak, soğan, süt, çiğ yumurta ve tuz olmak üzere 9 insan gıdası sıraladık. Bunlar günlük hayatımızda sıklıkla tükettiğimiz gıdalar olduğu için üzerinde durduk. Yoksa bunların dışında da kaçınmanız gereken gıdalar bulunmaktadır.

Veteriner hekim Abdullah SIRIŞ
Kedi için zararli 9 yiyecek Rating: 4.5 Diposkan Oleh: veterinerhekimligi