Kedi Aşı Takvimi

Kedinizin sağlığını önemsiyorsanız; aşılama programına dikkat etmelisiniz. Sağlıklı bir yaşam ancak aşı ile mümkün olabilir. Sayfamız da kediler için dikkat edilmezse öldürücü olabilecek 10 önemli hastalığın ismini ve örnek aşılama programı ile nasıl bir şekilde korunmanız gerektiği hususunda bilgiler sunmaya çalıştık.
Kedilere Yapılması Gereken Aşılar
Kedisini Seven Minik Kız

Kedinizi Sakınmanız Gereken 10 Önemli Öldürücü Hastalık

1. Panleukopenia
  2. Rhinotracheitis
  3. Calicivirus
  4. Rabies-Kuduz
  5. Feline Leukemia
  6. Chlamydophila
  7. Feline Infectious Peritonitis
  8. Bordetella
  9. Giardia
  10. Feline Immunodeficiency Virus

Hastalıklara Karşı İzlenilmesi Gereken Aşı Programı

Kedilere ilk olarak bir buçuk aylıkken (6-8 hafta) iç ve dış parazit uygulamaları yapılır. 15 gün sonrasında 2.doz iç parazit uygulaması yapılır. Sağlık durumu kontrolü yapıldıktan sonra ilk karma aşısı uygulanır. 2. Karma aşılaması için beklenilmesi gereken süre 21 gündür.Ve yine sağlık taraması yapıldıktan sonra ilk Lösemi aşısı uygulanır ve ikincisi için 3 hafta beklenir..En sonunda ise Kuduz Aşılaması Yapılır.

Not: Bu aşılardan karma-lösemi ve kuduz aşıları her yıl tekrarlanır.
İç parazit uygulaması her 3 ayda bir tekrarlanır. Ve Dış parazit uygulaması ise: yazın ay da 1 (bir) kışın ise 2 (iki) ayda bir yapılmalıdır.

Kediler İçin Örnek Aşı Takvimi

Yaş                                           Yapılan Uygulama

6-8     Haftalık                         Genel Kontrol + İç Ve Dış Parazit Uygulaması ( 3 Ayda Bir Uygulanır)
8-10   Haftalık                         Genel Kontrol + Karma Aşılaması
9-11   Haftalık                         Genel Kontrol + Leukemia Aşısı Ve Testi
10-12 Haftalık                         Genel Kontrol + Karma Aşı Uygulaması Tekrarı
11-13 Haftalık                         Genel Kontrol + Leukemia Aşısı Tekrarı
12-14 Haftalık                         Genel Kontrol + Kuduz Aşısı ( 3 Aydan Küçüklere Yapılmaz)

Önemli Not: Karma Aşılar genelde;  FCV:Feline calici Virus, FHV: Feline Herpes Virus, FPV: Feline Panleukopenia Virus dediğimiz 3 virus etkenini içerisinde bulunduran aşılardır.

Veteriner Hekim Abdullah SIRIŞ

6Yorum

1. Özel kliniklerin kendilerine özgü kediler için aşılama programları olabilmektedir. Benim kedime de dediğiniz sıralamaya benzer bir aşı programı uyguladılar. Böylelikle kedim çok sağlıklı şükür. Buradan herkese tavsiyem aşılarınızı yaptırın.. Bu hem sizin sağlığınız için hem de kedinizin sağlığı için çok önemli. Böyle bir site yaptığınız için teşekkür ederim.

YanıtlaSil
  2. Önemli not olarak belirttiğiniz karma aşıların 3 virus etkenin doğurduğu hastalıkları tedavi ettiğini anlıyorum. Doğru mu? Bir de bu karma aşılar 4 etken içerirse o zaman kedimize zarar verme durumu var mıdır? Teşekkürler.

YanıtlaSil
  3. Gerçekten doğru söylüyorsunuz zehra hanım bence de bu kedinizin sağlığı kadar sizin sağlığınız için de çok önemlidir Aşılı hayvanlar daha sağlıklı oluyorlar hem ayrıca hiç değilse bile kuduz aşısı ile parazit aşılarını yaptırın bence

YanıtlaSil
  4. Zehra hanım, dediğiniz gibi kliniklerin bakış şekilleri değişebilir. Önemli olan veteriner hekiminize güvenmeniz ve onun tavsiyeleri konusunda hareket etmenizdir. Mesela aşı firmaları kendi üretmiş olduğu aşının kedinize hangi aralıkta uygulandığında daha güzel sonuçlar verdiğini belirleyen bir kedi aşı çizelgesi ortaya koyabilir. Veteriner Hekiminizde buna göre hareket edebilir. Kedi severlerin bu konuda hekim tavsiyesine uyması özellikle önemli bir konudur. Bizde sizlere yardımcı olduğu için teşekkür ederiz.

YanıtlaSil
  5. Tarkan bey, doğru anlamışınız. Genel itibari ile karma aşılar içerdiği hastalığa karşı ismini almaktadır. Örneğin 3 hastalığa karşı koruyucu bir özelliğe sahipse 3'lü kedi karma aşısı, 4 hastalığa karşı koruyucu önlemi varsa 4'lü kedi karma aşısı gibi. Bu aşılar kedinize uygulanmadan önce bir çok işlemden geçtiği için korkmanızı gerektirecek herhangi bir durum yoktur. Hekiminiz kedinizin sağlığını inceledikten sonra hangi aşıyı uygulaması gerektiğini size söyleyecektir.

YanıtlaSil
  6. Mehmet bey, kediler için ölümcül hastalıklarda vardır. Bunlara karşıda koruyucu önlemlerin alınması gerekir. Bu yüzden sadece kuduz ve parazit aşısı ile sınırlı kalmak doğru değildir.