Kedi Veya Köpeğinizi Arı Sokarsa Ne Yapmalısınız?

Kedi Ve Köpeklerde Arı Sokması

Soru: Kedi Ve Köpekleri arının sokması tehlikeli midir? Ne Yapılması Gerekir? (Melek İ.)

Cevap: Kedi ve köpekleri fazla sayıda eşek ve yabani arılarının sokması sonucunda zehirlenmeler meydana gelebilir..Bu durumda acil bir şekilde Veteriner Hekim müdahalesi gerektirir. Unutmayın, bazen tek bir arının sokması dahi yavru kedi ve köpeklerde ölüme yol açabilir. O yüzden kedi ve köpekleri arının-arıların sokması tehlikeli midir sorusunu sormanız tehlikelidir.
Arı Sokmasının Belirtileri
Arı

Kedi ya da Köpeğinizi Arı Sokarsa Nasıl bir Davranış Sergilerler

Sokulan yerde kaşıntı meydana geleceği için hayvanlar sokulan yeri hem kaşırlar hem de sürekli yalamak isterler.Hayvanlarda huzursuzluk, sağa-sola koşma ve yuvarlanma görülür.. Derisinde kızarıklık, nabzında artış, kaslarında titreme, halsizlik, kusma, kramplar meydana gelir. Boğaz bölgesinden sokarsa farenkste şişkinlik çok sayıda sokarsa şiddetli dispne ortaya çıkar..
Arı Sokması
Yavru Kedi

Arının İğnesini Çıkartmam Gerekir mi?

Görebildiğiniz bir yerde ise bir cımbız yardımı ile çıkartabilirsiniz. Fakat çıkarırken dikkatli davranmalısınız. İğne ucunun deride kalmamasına özen göstermelisiniz. Bunun için en doğru ve sağlıklı olan yol veteriner hekiminize gitmeniz olacaktır.

Arı Sokması Sonucu Meydana Gelen Şişkinliği Hemen İndirmemiz Mümkün mü?

Bir pamuğa biraz amonyak damlatarak ısırılan bölgeye uygularsanız şişkinliği azaltabilirsiniz. Fakat dediğimiz gibi boğaz ve boyun bölgesinden sokulduysa ve yukarıda sıralamış olduğumuz belirtiler ortaya çıkıyorsa vakit kaybetmemelisiniz.

Veteriner Hekimi Abdullah Sırış