Kedilerde En Sık Görülen 10 Hastalık

Kedinizde gözlemlediğiniz her anormal belirti; olası bir hastalığın erken teşhisi için önem arz eder. Ayrıca hastalığa karşı alınabilecek önlemleri artırır. Sizlere bu bölümde en sık görülen 10 (on) kedi hastalığının isimlerini ve belirtileri açıklamaya çalıştık..Sağlıklı kedi günleri dileğiyle..

Kedilerde Yaygın-En Sık Görülen 10 Hastalık

1. Diyabet –Şeker hastalığı : Pankreastan salgılanan insülin yetmezliği ile oluşan hastalığa şeker hastalığı denir.  Kandaki glukoz veya şekerin kronik olarak artmasına yol açan bir hastalıktır. Bu hastalıkta gözlemleyeceğiniz belirtiler : çok yeme, çok su içme ve çok işemesidir.
kedi-hastaliklari
Kedi Köpek Dostluğu

2.İdrar Yolu Enfeksiyonu : Sevimli kediniz çiş yapmada zorlanıyor veya evde çişini kaçırıyorsa dikkate alınız. İdrar yolu enfeksiyonlarında idrarda kan ve anormal bir koku şekillenebilir.

3.Mide Yanması- Gastrit : En sık rastlanan belirtisi kusmadır.

uyuyan-kedi
Uyuyan Kedi
4.Böbrek hastalığı : Kronik böbrek yetmezliği de kedilerde sık rastlanan bir problemdir.. Bu durumda kediniz de halsizlik, zayıflık ve kusma gibi klinik belirtiler ortaya çıkar.

5.Apse : Vücudun bir yerinde irin birikmesidir. Diğer bir ifade ile iltihap dolu şişliktir. Kedi ısırığı en sık sebepleri arasındadır. Belirtisi oluşan bölge de şişme, kızarıklık, sıcaklık ve kızarıklıktır.

6.Hipertiroidi : Hiper : yüksek ve tiroid de bildiğimiz troid hormonu anlamındadır. Hastalık adından da anlaşılacağı üzere troid hormonunun normalden yüksek seviyede olması anlamına gelir. Bu hastalık kediler de artan iştahına rağmen kilo kaybına sebebiyet verir.
şımarık kedi
Şımarık Kedi

7. Barsak iltihaplanması : İshal barsak iltihaplanmasının bir belirtisi olmakla birlikte bir çok nedeni de beraberinde düşünmek gerekir.

8.Konjunktivit : Conjunktiva’nın enfeksiyonuna veya yangısına conjunctivitis denir. Başlangıç sebebi olarak allerjiye sebep olan polenler, koklamalar sırasında göze temas eden otlar, virüsler, bakteriler ve mantarlar gösterilebilir. Kediniz bu hastalıkta sürekli ağlıyor gibi görünür ve sık sık göz kırpar..

9.Kulak enfeksiyonu : Kedilerde çok sık rastlanan bir durumdur. Buraya özellikle not düşmek istiyorum :  dış kulak yolunun kendini temizleme özelliği vardır.  Siz kulak çöpü kullandığınızda kulağın otomatik temizleme özelliğini yok edersiniz. Kulak enfeksiyonlarında kulaklarda aşırı kaşınma, kötü koku ve kulak akıntısı görülür.
ateşli-kedi
Ateşi Olan Kedi

10. Deri iritasyonu :Deri iritasyonları kaşıntı veya sürekli-takıntılı kaşıntılar şeklinde olabilir. Deride kızarıklık, dökülme, pullanma veya tüy dökülmesi şekillenebilir..

Veteriner Hekimi Abdullah SIRIŞ