Köpeğimin Doğum Sonrası Memesi Şişti

Meme Konjestionu Nedir?

Soru: Hamile köpeğim doğumu takiben iştahsızlandı, memesi şiş ve süt damlatıyordu veteriner memesinde ödem ve konjesyon olmuş dedi..Bu nedir açıklar mısınız?(Nursebil D.)
Köpek Sağlık
Köpek Hastalıkları

Cevap: Nursebil hanım öncelikle geçmiş olsun..Yayınlanmasını istemediğiniz için köpeğinize ait fotoğrafları yayınlamıyoruz.Veteriner hekiminizin söylediği meme konjestionunu açıklamaya çalışalım.

Meme Ödemi Ve Konjestionu sıklıkla doğumu izleyen bir kaç saat ile 3 (üç) gün arasında şekillenen bir tür hastalık belirtisidir. Genellikle Yüksek kalorili ve proteinli gıdalarla beslenen ve bol sütlü köpeklerde görülür. Bu durumda köpekler huzursuz ve bazen de iştahsızdırlar.

Klinik Olarak Köpeğinizin memeleri büyümüş, memesine dokunduğunuz zaman sıcak-ateşli ve meme başlarının küçülmüş olduğu görülür. Hatta memelerinden süt damlayabilir. Dediğimiz gibi veteriner hekiminiz size diyeti düzenleyerek ve diüretik tedavisi uygulayarak problemin üstesinden gelmiştir. Tekrar geçmiş olsun..Köpeğinizle sağlıklı günler geçirmeniz dileğiyle..

Not: Veterinerhekimligi.com uzaktan veteriner hekimligi hizmeti vermemektedir. Böyle bir uygulamaya da karşıdır. Sadece veteriner hekiminizin koymuş olduğu teşhise yönelik açıklamalarda bulunmaktadır.

Veteriner Hekimi Abdullah SIRIŞ
Köpeğimin Doğum Sonrası Memesi Şişti Rating: 4.5 Diposkan Oleh: veterinerhekimligi

1 yorum:

Adsız dedi ki...

hekim bey köpeklerin her doğum sonrası memesi şişer mi yoksa bu özel bir durum mudur?

Yorum Gönder