Köpeklerde Öldürücü 9 Hastalık

Bu bölümde köpeklerde bulaşıcı ve öldürücü seyreden 9 önemli hastalığı tanıtacağız. Klinik olarak nasıl bir şekilde seyrettiklerini öğreneceksiniz. Hayvan severler, köpeğinizin bu hastalıklara yakalanmasını istemiyorsanız Veteriner Hekiminize aşılatmayı unutmayın..

Köpeğinizi Sakınmanız Gereken 9 Önemli Öldürücü Hastalık

1. Kanlı İshal - Parvoviral Enteritis
  2. Köpek Gençlik Hastalığı - Distemper
  3. Köpek Karaciğer Hastalığı - Hepatitis Contagiosa Canis
  4. Enfeksiyöz Laringotracheitis
  5. Leptospirozis
  6. Köpek Boğmacası - Cenel Cough
  7. Korona Virus Hastalığı - Corona Virus Enfection
  8. Köpek Herpes Virus Enfeksiyonu
  9. Kuduz
Köpekleri Öldüren Hastalıklar

Şimdi Bulaşıcı ve Öldürücü Hastalıklara Kısaca Değinelim:

Kanlı İshal: Parvovirus tip-2 tarafından oluşturulan ani ölüm, kanlı ishal ve kusmayla karakterize bulaşıcı ve öldürücü bir hastalıktır..

Köpek Gençlik Hastalığı: Solunum, Sindirim Ve Sinir Sisteminde bozukluklar oluşturan bulaşıcı viral bir hastalıktır..

Köpek Karaciğer Hastalığı: Adenovirus Tip-1 tarafından oluşturulan öncelikle karaciğeri etkilemekle birlikte sindirim, solunum ve sinir sistemini etkileyen, ateşli seyreden, bulaşıcı viral bir hastalıktır.

Enfeksiyöz Laringotracheitis: Adenovirus Tip-2 tarafından oluşturulan bademcik ve yutak ta iltihap oluşturan bulaşıcı viral bir hastalıktır.

Leptospirozis: Kanlı ishal, Sarılık Ve Böbrek bozukluğu oluşturan bulaşıcı bakteriyel bir hastalıktır.

Köpek Boğmacası: Öksürükle karakterize Bordetella Bronchoceptica tarafından oluşturulan bulaşıcı bakteriyel bir hastalıktır.

Korona Virus Hastalığı: İştahsızlık, kanlı-mukuslu ishal, kusma ve depresyonla karakterize bulaşıcı bir hastalıktır.

Herpes Virus Enfeksiyonu: Yeni doğan yavru köpeklerde ölümlere ergin köpeklerde ise solunum sistemine ve ürogenital sistem enfeksiyonuna neden olan bulaşıcı viral bir hastalıktır.

Kuduz: Aslında bu hastalığı anlatmaya gerek yok ama yine de kısaca değinelim. Bilinç kaybı, huzursuzluk, salya akıntısı, yutkunma güçlüğü ve felçlerle karakterize öldürücü viral bir hastalıktır.

Not: Bu sayfa aşısı olan köpek hastalıklara yönelik hazırlanmıştır.

Veteriner Hekimi Abdullah SIRIŞ