20 Mar 2016

Bu bölümde köpeklerde bulaşıcı ve öldürücü seyreden 9 önemli hastalığı tanıtacağız. Klinik olarak nasıl bir şekilde seyrettiklerini öğreneceksiniz. Hayvan severler, köpeğinizin bu hastalıklara yakalanmasını istemiyorsanız Veteriner Hekiminize aşılatmayı unutmayın..

Köpeğinizi Sakınmanız Gereken 9 Önemli Öldürücü Hastalık

1. Kanlı İshal - Parvoviral Enteritis
  2. Köpek Gençlik Hastalığı - Distemper
  3. Köpek Karaciğer Hastalığı - Hepatitis Contagiosa Canis
  4. Enfeksiyöz Laringotracheitis
  5. Leptospirozis
  6. Köpek Boğmacası - Cenel Cough
  7. Korona Virus Hastalığı - Corona Virus Enfection
  8. Köpek Herpes Virus Enfeksiyonu
  9. Kuduz
Köpekleri Öldüren Hastalıklar

Şimdi Bulaşıcı ve Öldürücü Hastalıklara Kısaca Değinelim:

Kanlı İshal: Parvovirus tip-2 tarafından oluşturulan ani ölüm, kanlı ishal ve kusmayla karakterize bulaşıcı ve öldürücü bir hastalıktır..

Köpek Gençlik Hastalığı: Solunum, Sindirim Ve Sinir Sisteminde bozukluklar oluşturan bulaşıcı viral bir hastalıktır..

Köpek Karaciğer Hastalığı: Adenovirus Tip-1 tarafından oluşturulan öncelikle karaciğeri etkilemekle birlikte sindirim, solunum ve sinir sistemini etkileyen, ateşli seyreden, bulaşıcı viral bir hastalıktır.

Enfeksiyöz Laringotracheitis: Adenovirus Tip-2 tarafından oluşturulan bademcik ve yutak ta iltihap oluşturan bulaşıcı viral bir hastalıktır.

Leptospirozis: Kanlı ishal, Sarılık Ve Böbrek bozukluğu oluşturan bulaşıcı bakteriyel bir hastalıktır.

Köpek Boğmacası: Öksürükle karakterize Bordetella Bronchoceptica tarafından oluşturulan bulaşıcı bakteriyel bir hastalıktır.

Korona Virus Hastalığı: İştahsızlık, kanlı-mukuslu ishal, kusma ve depresyonla karakterize bulaşıcı bir hastalıktır.

Herpes Virus Enfeksiyonu: Yeni doğan yavru köpeklerde ölümlere ergin köpeklerde ise solunum sistemine ve ürogenital sistem enfeksiyonuna neden olan bulaşıcı viral bir hastalıktır.

Kuduz: Aslında bu hastalığı anlatmaya gerek yok ama yine de kısaca değinelim. Bilinç kaybı, huzursuzluk, salya akıntısı, yutkunma güçlüğü ve felçlerle karakterize öldürücü viral bir hastalıktır.

Not: Bu sayfa aşısı olan köpek hastalıklara yönelik hazırlanmıştır.

Veteriner Hekimi Abdullah SIRIŞ
ileri

Veteriner Hekim 'ın Youtube Kanalına ABONE Ol

Evcil hayvan sahiplerine, büyükbaş ve küçükbaş yetiştiriciliği yapan ziyaretçilerimize google aramalarında en çok merak ettikleri konularla ilgili bilgileri sayfamda bulabilirsiniz. Veteriner Hekim Abdullah ŞAH

1 yorum:

1. Ebubekir Kılıç28 Mart 2017 09:44

Hocam aşısı olmayan ama öldürücü köpek hastalıkları üzerinde de durur musunuz ? Ve bu konu da nelere dikkat etmemiz gerektiği hususunda da bilgi verir misiniz ?

YanıtlayınSil