Köpeğim Dışkısını Yiyor Ne Yapabilirim?

Köpeklerde Kaprofaji-Dışkı Yeme

Soru: Yeni doğum yapan köpeğim Mary, doğumunu takiben dışkısını yemeye başladı. Kızıyorum fakat ısrar ediyor. Uğraşlarım davranışını pekiştiriyor. Ne yapabilirim? Ne olur yardım edin. (Melis G.)

Cevap: Köpeğinizin ırkını ve yaşını da belirtirseniz seviniriz. Çünkü bazı köpeklerin bu tür davranış bozukluğuna meyletmesi daha fazla olabilmektedir.  Köpeklerin kendi ya da başka hayvanların (at, eşek, diğer köpekler vs.) dışkısına yönelmesi-yemesi bir tür davranış bozukluğu olduğunu unutmayınız. (Nadir de olsa kediler de gözlemleyebiliyoruz)  Bu davranış bozukluğunun nedeni ortadan kaldırılmaz ise problem kalıcı hale gelecektir. O yüzden köpeklerde kaprojaji'nin nedenlerini bilmelisiniz.

Tatlı-Köpek-Fotoğrafları
Sevimli-Yavru-Köpekler
Köpeklerde Kaprofaji - Dışkı Yeme Nedenleri:

1-Doğum sonrası ortaya çıkan Stres faktörü

2-İçgüdüsel bir davranışın alışkanlığa dönüşmesi ( yavrusunu temizleme gibi)

3-İleri yaşlarda ise metabolik ve sistemik hastalıklar

Uyuyan-Sevimli-Köpek
Rahatına Düşkün Anne Köpek

Şimdi Bu Nedenleri Ortadan Kaldırabilmek için Size Öneriler

Köpeğinizin doğum yaptığını söylemiştiniz. Zor ya da kolay doğum olsun, bu durum köpeğiniz için  stres faktörü'dür. Köpeğinizi bir kafeste besliyorsanız (ev de olabilir) onu kafesinden çıkarın ve daha rahat hareket edeceği yerlerde gezdirin.

Köpeğinize dışkı yerken vermiş olduğunuz tepkiler, onda dikkat çekme aracı haline dönüşmüş olabilir. Bu yüzden dikkatini daha farklı şeylere yöneltmeniz gerekir. Örneğin dışkısına yöneldiğinde önüne oyuncak bırakılabilirsiniz.

Köpeğinizin beslenmesinde problem olabilir.. Diyetinde protein ve mineral yetersizliği olan köpekler kendi dışkısına ya da başka hayvanların dışkısına yönelerek vücudunda ki bu açığı kapatmak isterler. Veteriner Hekiminizden diyetin düzenlenmesi konusunda yardım alınız.

Sindirim sistemi rahatsızlığı olabilir. Özellikle yaşlı köpeklerde görülen mallasimilasyon ve malabsorbsiyon gibi sindirim sistemi rahatsızlığı bu tür davranış bozukluğuna meylettirir. Yine Veteriner Hekiminizden bu konuda yardım almalısınız. Gerekli testler sonucunda size uygun tedavi yolunu söyleyecektir.

Ayrıca tabletler, spreyler ve ağızlıklar dışkısından uzaklaşması için kullanılmaktadır.

Veteriner Hekimi Abdullah SIRIŞ