Köpek Gençlik Hastalığı

Köpeklerin Gençlik Hastalığı

Soru: 2 Yaşında bir kangal köpeğim var. Önceden aşılarının yapılıp yapılmadığını bilmiyorum. Gençlik aşısını yaptırmazsam hayvanımın öleceğini söylediler doğru mudur? Bu hastalık sadece kangallara mı özgüdür? Gençlik aşısı için yaş sınırlaması var mıdır? Şimdiden teşekkür ederim. (Veli K.)

Cevap: Veli Bey, öncelikle aşı karnesi olmayan köpeklerin kayıtları ile ilgili her zaman problem çıkabileceğini unutmayınız. Bu sebeple de köpek alırken mutlaka aşı karnesi olan köpekleri tercih ediniz. Böylelikle Veteriner Hekim kontrolünde hangi tarihlerde ne tür uygulamalara maruz kaldığını görebilirsiniz. Sormuş olduğunuz soruları maddeler halinde cevaplamaya çalışmadan önce köpek gençlik hastalığının tanımı yapalım..

Köpek Gençlik Hastalığı Nedir?

Diğer ismi ile Canine Distemper, köpeklerde yüksek ateşle seyreden, bulaşıcı viral bir hastalıktır. Genellikle 3 aydan büyük ve 12 aydan küçük köpeklerde görülse de yaşlı köpeklerde de görülebilir. Bu hastalık köpeklerde görülen viral hastalıkların en tehlikelisidir.

Köpek Gençlik Hastalığı Sadece Kangallara mı Özgüdür?

Köpeklerde görülen gençlik hastalığı sadece kangal ırkına özgü bir hastalık değil tüm köpeklerin ortak hastalığıdır.
Tavsiye Yazı : Köpeklerde Öldürücü 9 Hastalık

Köpeğime Aşı Yapılıp Yapılmadığını Bilmiyorum Tekrar Yaptırmam da bir mahsur var mıdır?

Kesinlikle yaptırmanızda fayda vardır.

Gençlik Aşısı İçin Yaş Sınırlaması Var Mıdır?

Bu soru bir çok seferdir karşımıza çıkmaktadır. Köpeklerde görülen Gençlik Hastalığının sadece ismi Gençlik Hastalığıdır.. Yaş ile alakası yoktur. Köpeğinizin 2 yaşında olması ya da 5 yaşında olması bu hastalığa yakalanmayacağı anlamına gelmeyecektir. O yüzden aşılamaya gereken hassasiyeti gösteriniz.

Veteriner Hekimi Abdullah Sırış