Kedi Ve Köpeklerde ishalin 10 Nedeni

Soru: Kedi ve köpekler neden ishal olur? ( Musa E)
Cevap: Musa Bey, Bu soruya geçmeden önce ishalin tanımını yapalım ve sonrasında Kedi ve Köpeklerde ishale neden olabilecek 10 faktörü başlıklar halinde sıralayalım.
ishal-Nedenleri
Kedi-Ve-Köpekler-İshal-Nedenleri

İshal Nedir:
Barsaklarda peristaltik, sekresyon veya permeabilite artışı ve su emilmesinin azalmasına bağlı, sık sık ve sulu kıvamda defekasyona ishal denir.
Tavsiye Yazı : Köpeklerde Öldürücü 9 Hastalık

Kedi Ve Köpeklerde İshale Neden Olabilecek 10 Faktör

1-Paraziter Hastalıklar : Bunlar Askaritler, kancalı kurtlar, koksidiozis, Giardiozis ve Trichuriazis
2-Enfeksiyon Hastalıkları:
a) Bakteriyel Hastalıklar: E.coli, Salmonellozis, Leptospirozis, Yersiniozis, Stafilokokkozis gibi.
b) Viral Hastalıklar: Distemper, Felin Panlökopeni, Kanin koronavirus-reovirus enteritis
c)Riketsiozis
d)Mantarlar
3-Yangısal Değişiklikler: İnce ve kalın bağırsak yangısı, Allerjik enteropatiler, Allerjik kolitler
kedilerde-diyare
Kediler

4-Zehirlenmeler: Ağır metal zehirlenmesi, insektisitlerle zehirlenmeler, Kumarin zehirlenmesi gibi.
5-Anatomik Değişiklikler
6-Dolaşım bozuklukları
7-immun Yetmezlikler
8-Metabolik ve Organ Hastalıkları
9-Yangısal Değişiklikler
10-Psikojen Nedenler
Köpeklerde-diyare
Köpekler
Kedi ve köpeklerde ishal-diyare nedenleri başlıklar halinde sunduk.Size dikkat çekici bir noktayı vurgulamak isteriz. İshal tanısı rahatlıkla konulabilir evet fakat ishalin altında yatan nedenin ne olduğuna (yukarıda sıraladık) veteriner hekiminiz karar vermelidir. Zira altında yatan neden bilinmeden uygulanan her sözde tedavi kedi veya köpeğinizin hayatının kararmasına neden olabilir.
Veteriner Hekim Abdullah Sırış
Kedi Ve Köpeklerde ishalin 10 Nedeni Rating: 4.5 Diposkan Oleh: veterinerhekimligi