Kedimin Kılları Dökülüyor Ne Yapmalıyım?

Kedimin Kılları Dökülüyor

Soru: Yavru kedim henüz 3 (üç) aylık. Annesi doğumunda çok zorlanmış. Şimdi ise tüm bakımlarını yapmamıza rağmen kılları dökülüyor. Bu bir hastalık belirtisi midir? Tüylerinin dökülmemesi için ne yapmamız gerekir? (Zehra M.)
Kedi-Kıl-Dökülmesi
Kedilerde Deri Hastalıkları

Cevap: Zehra hanım, kedi ve köpeklerde deri hastalıkları çok çetrefilli bir konudur. Kıl dökülmesine sebep olan bir çok faktör olduğunu unutmayınız. Gerek anemnezin yetersiz kalması gerek kedinizi muayene edememiş olmamız net bir şekilde konuşmamızı her zaman etkiler. Aşağıda kıl dökülmesi nedir, kıl dökülmesine neden olan faktörler nelerdir ve ne yapmanız gerektiğine dair bilgiler verilmiştir.
Tavsiye Yazı: Sağlıklı Bir Kedinin Fiziksel Yapısı Nasıl Olmalı
Kıl Dökülmesi Nedir?
Alopesi, Alopecia, Atrichia. Eğer veteriner hekiminiz kedinizin derisinde ekzema, yangı vb. gibi bir hastalığa bağlı olmaksızın kendiliğinden tüylerinin döküldüğünü söylerse buna ''Alopesi'' yani ''kıl dökülmesi'' denir.

Kıl Dökülmesinin-Alopesi'nin Nedenleri

Kıl dökülmesi doğmasal ve edinsel olabilir. Doğmasal olanlar genellikle annedeki iyot noksanlığına ya da gebelik döneminde annenin viral hastalık geçirmesi sonucu hipofiz bezi bozukluğuna ya da yavrunun sinirlerinde fonksiyonel bozukluklar sonucu şekillenmektedir. Doğmasal bir problemse iyileşme söz konusu değildir.
Sonradan kıl dökülmesi (edinsel) şekilleniyorsa derinin ve kıl folliküllerinin beslenmesinde meydana gelen bozukluklarla ilgilidir. Örneğin Köpek gençlik Hastalığı, mide barsak yangıları, tasma, zincir, sürtünme, tırmalama ya da bazı zehirlenmeler vs.  Sonradan olan kıl dökülmesi de kendi arasında 2 (iki) ye ayrılır. Bunlar bütün vücut da kıl dökülmesi ve belirli bir bölgede kıl dökülmesi şeklinde. Edinsel olaylarda 2-3 hafta içerisinde kendiliğinden iyileşme söz konusu olabilir. Bölgesel kıl dökülmeleri uzun sürer ve iyileşmesi güçtür.

Tüylerinin Dökülmemesi İçin Ne Yapmanız Gerekiyor

Eğer doğmasal bir nedenden ileri gelen bir kıl dökülmesi varsa tedavi edilemez. Fakat edinsel ise asıl hastalığın kaynağı bulunmalıdır.

Veteriner Hekimi Abdullah Sırış