Köpekler Hakkinda 10 Soru 10 Cevap

Köpek sahipleri için merak edilen 10 soruya 10 cevap..
Köpekler-Hakkında-Merak-Edilenler
Köpeğiniz İçin Çözüm Önerileri

Sorununuz Bunlardan Bir Tanesi Mi?
1-Köpekler yaralarını yalayarak iyileştirebilirler mi?
2-Köpeğe sarımsak vermek pireleri uzaklaştırır mı?
3-Köpeğimin burnunun ıslak veya kuru olması köpeğimin sağlık durumu hakkında fikir verir mi?
4-Köpeğimi çiftleştirmek istiyorum.Ne yapmalıyım?
5-Köpeğimi / Kedimi çiftleştirmek istiyorum ancak erkeği/dişiyi kabul etmiyor. Ne yapabilirim?
6-Kuduz köpek ısırdı ne yapmalıyım ?
7-Köpeğim / Kedim neden çok tüy döküyor ?
8-Köpekler Renkleri görebilirler mi?
9-Köpeğim / Kedim ishal oldu ne yapmalıyım?
10-Köpeklerin Memeleri Neden Şişer ?

1-Köpekler yaralarını yalayarak iyileştirebilirler mi?
Yarayı yalaması gerçekten de yaranın temizlenmesine yardım eder ve köpeğin salyasında bulunan enzimlerin kısmen antiseptik etkisi vardır ama aşırı miktarda yalama, faydadan çok zarar verir. Yaranın iyileşmesi için veteriner hekiminizin önerilerini dinleyin.

2-Köpeğe sarımsak vermek pireleri uzaklaştırır mı?
Kimi köpek sahipleri kulaktan duyma bilgiler ışığında bu türde ‘doğal’ pire ilaçlarının etkisine inanır ve köpeklerine verirler; ancak bunun bilimsel hiç bir dayanağı olmadığı gibi fazla miktarda verilen sarımsak köpekler için zararlıdır.

Genelde halk arasında köpeğin burnu ıslak ise sağlıklı olduğu, kuru ise de bir hastalık belirtisi olduğu yönünde bir kanaat vardır. Oysa, köpeğin burnu, sağlığı hakkında kesin bir işaret değildir. Köpekte normal beden ısısı 37,5 – 39,5 derece arasıdır; ancak veteriner hekimler, köpeğin ateşi 40 dereceye çıksa bile, burnunun soğuk ve ıslak olabileceğini belirtiyorlar. Burnu ıslak ve kuru olsa bile, asla köpeğinizdeki diğer hastalık belirtilerini göz ardı etmemelisiniz. Öte yandan, burnunun kuru olması da korkulara kapılmanıza neden değildir. Sıcak bir yaz öğleden sonrasındaki bir uyku, köpeğinizin burnunu oldukça kurutabilir. Her zaman, köpeğiniz için bol taze su bulundurun. Burnunun kuruluğu iki-üç gün devam eder ve başka belirtiler de ortaya çıkarsa, veteriner hekiminize danışın.

4-Köpeğimi çiftleştirmek istiyorum.Ne yapmalıyım?
Öncelikle köpeğinizle aynı ırktan bir köpeğin sahibi ile temas kurmanız gerekir. Bu konuda sitemiz forumundan veya Veteriner hekiminizden destek alabilirsiniz. Dişi köpekler yılda iki defa kızgınlık gösterirler. Bu dönemin başladığını genital bölgesinden gelen bir kaç damla kandan anlayabilirsiniz. Dişi, erkeği ancak kanama bittikten sonraki günlerde kabul edecektir. Kanama sonrasındaki hafta içerisinde birer gün ara vererek yapılan çiftleştirme seansları gebeliğin sağlanması açısından faydalı olacaktır.

Sorunun pek çok nedeni olabilir. Hayvanınız dişi ise ve erkekle çiftleşmek istemiyorsa, büyük ihtimalle hayvanınız uygun dönemde değildir. Bunun için kızgınlık dönemini beklemelisiniz. Kanama başladıktan sonraki 7-14. gün arası bunun için uygun dönemdir. Döneminde de erkeği kabul etmiyorsa hormonal dengeleri açısından Veteriner Hekiminizin hayvanınızı muayene etmesi ve gereken uygulamaları yapması şarttır. Eğer hayvanınız erkekse ve dişiyi kabul etmiyorsa, dişiyi değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Hala bir gelişme göremiyorsanız, çifleşmeleri için bir veteriner kliniğine götürünüz ve veteriner hekiminizin erkeği ve dişiyimuayene etmesini isteyiniz. Bu doğrultuda eğer iki taraf da sağlıklı ise ancak kabul etme sorunu varsa erkekten alınan taze sperma dişiye verilebilir. Ancak Veteriner Hekiminiz bu uygulamayla doğru şekilde ve minimum riskle gebeliği sağlayabilir.

6-Kuduz köpek ısırdı ne yapmalıyım ?
Isırılan bölgeyi iyice yıkadıktan sonra en yakın sağlık kuruluşundan yardım isteyiniz. Aşı olmak için en yakın Sağlık ocağına ya da hastaneye başvurabilirsiniz.
Tavsiye Yazı : Vahşi Köpek Saldırılarında Yapılması Gerekenler

7-Köpeğim / Kedim neden çok tüy döküyor ?
Hayvanınızın tüyleri belirli mevsimlerde doğal olarak değişmekte ve dökülmektedir. Mevsim geçişlerinde vahşi hayvanlar kalın tüyleri ile ince tüylerini değiştirirler. Evimizde baktığımız hayvanlarımız da bu atalarından gelen biyolojik durumu sergilerler. Ancak tüylerin aniden, çok fazla dökülmeye başlaması ya da bölgesel kellik şeklinde, derisi görünecek kadar dökülmesi bir hastalığa işaret edebilir. Bu durumda mutlaka hekiminize danışmanız gerekmektedir. Dostunuzun tüy sağlığı ayrıca yedikleriyle de alakalıdır. Ne kadar kaliteli besinler alırsa, metabolizması okadar sağlam olacak ve karaciğer gibi deriyi kolaylıkla etkileyen organları çok daha düzgün çalışacaktır. Bu şekilde hem sizin hem de onun sağlığı korunmuş olacaktır.
Tavsiye Yazı : Kedilerde - Köpeklerde  Tüy Dökülmesinin Nedenleri

8-Köpekler Renkleri görebilirler mi?
Göremedikleri iddiası yıllar önce kapsamlı ve bilimsel çalışmalar yapılmadan önce ortaya atılmıştır.Kısacası bir söylenti de denebilir.Bizce köpekler (bilimsel verilerinde desteklediği üzere) renkli görebilirler.Ancak renkleri bizim gördüğümüz tonlarda ve algıladığımız renklerde görmeyebilirler.Zaten onlar için renkler bizim için olduğu kadar önem teşkil etmez.Onlara göre baktığı objenin renginden çok detayı önemlidir.Söz gelimi Herbivorlar (Otçul Hayvanlar) için renk algılaması çok daha önemlidir, örnek vermek gerekirse bir meyvanın olgunlaştığı renginden anlaşılır. Bilindiği gibi köpekler Karnivor (Etçil Hayvanlar) sınıfındadırlar.

9-Köpeğim / Kedim ishal oldu ne yapmalıyım?
İshal tanım olarak; sıvı kıvamlı, gün içerisinde fazla miktarda ve sıkça yapılan dışkılamadır. Hayvanınızın dışkısını bir veya iki sefer sulu kıvamda yapması normal olabilir. Bu durum devam edecek olursa mutlaka Veteriner hekiminize danışınız. Unutmayınız ki, ishal bir hastalık değildir. Vücutta birşeylerin ters gittiğinin bir belirtisidir.
Tavsiye Yazı : Kedi Ve Köpeklerde İshalin 10 Nedeni

10-Köpeklerin Memeleri Neden Şişer ?
Özellikle kızgınlık dönemleri sonrasında vücutta prolaktin adı verilen hormonun etkisiyle süt salgılayan bezlerin gelişimi neticesinde memelerde doğal bir büyüme ve ödem görülebilmektedir. Ancak yalancı gebelik, meme tümörü ya da meme hiperplazileri ve daha pek çok benzeri, hastalık olarak değerlendirilebilecek durumlarda da meme bölgesinde şişlikler görülmektedir. Bu nedenle bu şişliklerin yakın takibi ( büyüme hızı ve yayılmaları) Veteriner Hekim tarafından yapılmalıdır.

Köpekler hakkında 10 soru 10 cevap sayfamızın sonuna geldiniz. Bu sayfamızda yanlış bilinen uygulamalara ve merak ettiğiniz güncel sorulara değindik. Daha farklı bir sorunuz varsa lütfen yorum bırakınız.