Kedi Yara Bakımı

Kedi-Yara-Bakımı
Yaralanmış Kedi
Bir çok pet sahibi interneti kullanarak bir travma sonucu oluşmuş kedi yarası için bakım önerileri aramaktadır. Veterinerhekimliği olarak google kullanıcılarının nasıl aramalar yaptıklarını gördük ve nelerle karşılaştığını az çok tahmin ettik.Sizlere kedi yara bakımı için Veteriner Hekim Abdullah SIRIŞ'dan aldığımız cevapları paylaşıyoruz.

Google Kullanıcıların Kedi Yara Bakımı için Aradığı Kelimeler:

1-Kedi yara kremi
2-Kedilerde iltihaplı yara
3-Kedinin boynunda yara
4-Hayvanlarda açık yara tedavisi
5-Kedimin derisinde yara var
6-Kedilerde yara çıkması
7-Kedilerde kabuklu yara
8-Kedimin açık yarası var

Kedi Yara Bakımı

Kedilerde yaralar nasıl Şekillenmektedir?

Kedilerde yaralar genellikle hemcinsleri ile kavga ederken ya da oynarken veyahutta gezdikleri yerlerde delici-kesici travmatik etkilere maruz kalarak oluşmaktadır.

İlk yaraya müdahale nasıl olmalıdır?

Öncelikle yara yeri iyice araştırılıp tespit edilmelidir. Yara yerinde kalan yabancı bir cismin varlığı tedavi sürecini uzatacaktır.

Yara Yerinde Kanama Söz Konusu Ve Durdurulamıyorsa ise Ne Yapılmalıdır?

Yara derin ve kanama söz konusu ise vakit kaybetmeden yaranın üzerine temiz bir bez ile kompres uygulanmalıdır. Ve acilen veteriner Hekime götürülmelidir.

Yara Küçük Ve Kanama Söz Konusu Değilse Neler Yapılabilir?

Genellikle bu tip durumlarda temiz bir bez ya da pamukla sildikten sonra üzerine Betadin, Baticon gibi yakmaz tendürdiyotla sterilize edilir. Patilerini de kaşıma ihtimalinden dolayı silebilirsiniz.

Yara iyileşme döneminde hangi kremi kullanabiliriz?

Yaranın üzerine bir parça antibiyotikli yara kremi (Bepanthene) uygulanabilir.

Yaranın üzerini bantla kapatmamızda bir sakınca var mıdır?

Kesinlikle vardır. Yara yeri bantla kapatılmaz, açık kalması sağlanmalıdır. Kapatırsanız iyileşme sürecini uzatırsınız.

İyileşme Sürecinde Başka bir Kedi ile yan yana koyabilir miyiz?

Uysal bir başka bir kediniz dahi olsa imkanınız varsa ayrı bir yere koymamanız daha sağlıklıdır. Çünkü yaranın iyileşme döneminde kaşıntı meydana gelecek ve buda kedinizi huysuzlaştıracaktır.

Bize başka vereceğiniz bir tavsiye var mıdır?

Yara bakımı sırasında ve sürecinde sizinde sakin olmanız kedinizi rahatlatacaktır. Siz deki psikolojik değişikliklerin kedinize de yansıyacağını unutmayınız.

Veteriner Hekim Abdullah Sırış

5Yorum

1. Kedimize her ne kadar iyi baksak da bir şekilde yaralanma ihtimali olmaktadır. Veterinerhekimligi sizlere teşekkür ediyoruz.

YanıtlaSil
  2. Kedim kaşınıyor ondan mı oldu bilmiyorum ama boynun da kabuklu yaralar oluşmuş sanki öle açık yarası yoktu neden olmuş olabilir kaşınmak dan mı gerçekten ne yapsam iyi gelir. Antibiyotikli krem iyi gelir mi acaba

YanıtlaSil
  3. Kedimin boynunda 4cm yuvarlak kadar yara var kasidikca da kaniyo veterinere goturduk fakat alerji olabilecegini soyledi 2hap verdi birde merhem alabilecegimizi soyledi fakat merhem pazartesi gelecekmis hemen alabilecegim bir merhem soylermisiniz