10 Mar 2017

4.Viral Hastalıkları

5.Soğuk Havalar
Üşümüş Köpek
Özellikle küçük köpeklerde çok sık rastlanılan bu durumda ilk akla gelen sebebin stres olduğu düşünülür. Ortadaki sebep kaldırıldığında titreme de yok olacaktır. Ayrıca epilepsisi olan köpeklerde titreme yaygın bir belirtidir.

Genellikle gözden kaçan, titremeyle ilişik hayati unsurlar ise şu şekilde sıralanabilir:
 - Aşırı acı ve ağrı - Kan şekeri azalması ve yükselmesi - Zehirlenme

Dikkatle yapmanız gerekenler:

1-Titreme ile birlikte kusma, salya artışı ve denge bozukluğu görülüyorsa vakit kaybetmeden Veteriner Hekiminize gitmelisiniz.
2-Köpeğiniz yaşlı ve sadece titreme problemi var ise bunun altındaki nedenler kaslarda ya da sinirlerde olduğu düşünülebilir.
3-Karın ağrısı, sarı renkli dışkı ve ateşle beraber bir titreme var ise Hepatit B virüsünü kapma ihtimali akla getirilmelidir. Bu yüzden erken dönemde aşılamaya dikkat edilmelidir.

Bunlara ilave olarak üşüdüğü için köpekler titrer mi sorusunun cevabı da evettir. Fakat bunu kolayca fark edebileceğinizi düşündüğümüz için üzerinde durmadık.

Veteriner Hekim Abdullah SIRIŞ

Okuyun

5 yorum:

1. Şirin Erşahin27 Mart 2017 01:07

Üşümesin benim küçük tatlış bebişlerim

2. Kış geliyor şirin sıkı giydir bebişlerini

YanıtlaSil
  3. bu konu hakkında (köpeklerin üşümesi) en dikkat çekici konu bence şudur: bir köpeğin iklime adaptasyonu meselesidir. Örneğin sibirya kurdu bir köpeğe sahipseniz onu sıcak havalar müthiş derecede etkileyecektir. Neden çünkü o bir soğuk iklim köpeğidir. Doğal şartlarından alır ve genleri ile oynarsanız bile yine de o bir sibirya kurdudur. Adaptasyonu zor olacaktır. Bunun gibi yaz iklimine sahip bir köpeğe sahipseniz ve tüyleri de ona göre gelişmişse kış şartları çetin olan yerlerde elbette üşüyecektir. Ayrıca şunu da eklemek lazım. Köpekler terlemezler. Bu durumu özellikle Aşırı derecede yorulmuş bir köpeğin hal ve hareketlerinde görmeniz mümkün.Vücut ısısını düşürmek için ( dengelemek için) yaparlar. Soğukta üşüdüğünde de aynı şekilde aşırı derecede solurlar. Bu seferde vucut sıcaklığını yükseltmek için yaptığı söz konusudur. O yüzden ben aşırı soluyan köpeklere hep dikkat ederim.

Yanıtlar
    1. Verdiğin bilgilerden ve hayvanlara karşı ilginden dolayı sana teşekkür ederiz.

Sil