Kedilerde Çiftleşme / Kızgınlık Dönemi Belirtileri

kedi-kizginlik-donemi
Kedi Cistlesmesi

Kedilerde Çiftleşme / Kızgınlık Dönemi

Erkek veya dişi kediniz kızgınlık (çiftleşme) dönemine girdiğinde; doğal olarak vücudundaki biyolojik değişiklikler, davranışlarına da yansır. Fakat davranışındaki değişiklikleri ilk defa gözlemleyen bir kedi dostu kedisinin alışılmadık tepkilerine anlam veremez. Kızgınlık yani çiftleşme dönemindeki sürecin sağlıklı bir şekilde atlatılabilmesi için kedinizi bu dönemde daha iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Veteriner hekimi Abdullah Sırış'tan kızgınlık döneminde merak ettiğiniz soruların cevaplarını aldık. Haydi bu cevaplara beraber bakalım.

Kediler Ne Zaman İlk Kızgınlık / Çiftleşme Dönemine Girer?

Kediler ortalama 5-6 aylık olduklarında kızgınlık-çiftleşme dönemine girerler.
Tavsiye Yazı: Kedilerde sexual Siklus Tablosu

Kızgınlık-Çiftleşme Dönemine Giren Erkek Ve Dişi Kedilerde Sıklıkla Görülen Belirtiler Nelerdir?

Kedi-Kizginligi
Kedilerde Çiftleşme Belirtileri

Dişi kedilerin genellikle davranışları yumşar. İnsanlara çok daha fazla yaklaşmaya başlarlar. Hafifce sevdiğinizde dahi direk miyavlama ve sırt kısmını sevdiğinizde kuyruğunu kaldırma hareketi yaparlar. Ayrıca özellikle de dişi kediler kızgınlık zamanı evden kaçarlar.

Erkek kediler kızgınlığa girdiğinde ise etrafa ağır kokulu idrar bırakır.Genellikle agresif bir tutum, sahibini tırmalama erkek kedinizde gözlenir.

Gece uyumama ve sürekli miyavlama hem erkek kedinizin hem de dişi kedinizin bu dönemdeki ortak belirtisidir.

Erkek Kedilerin Çiftleşme dönemi ilaçla baskılanabilir mi?

Erkek kedilerin değil dişi kedilerin kızgınlık dönemi tablet ya da enjektabıl uygulamalar ile baskılanabilir.

Kedimin bir daha kızgınlığa gelmemesi için ne yapmalıyım?

Kızgınlık dönemi geçtikten 20-25 gün sonra oporatif yolla kısırlaştırma yaptırmalısınız.

Tavsiye Yazı: Dişi Kedi Kısırlaştırmanın 5 Önemli Fayfası

Kızgınlık-Çiftleşme döneminde hormon tedavisi yapılabilir mi?

Hormon tedavisi ; Erkek kedilerde testesteronu dişi kedilerde ise östrojeni baskılamak icin yapılır. Özellikle dişi kedinize ilk siklus döneminde yapılırsa ciddi anlamda ovarial kist oluşumuna neden olur. Bu yüzden hormon tedavisini önermiyorum.

Veteriner Hekimi Abdullah Sırış

Yazımızın tüm kedi severlere faydalı olması için lütfen paylaşır mısınız?

Kedilerde Çiftleşme / Kızgınlık Dönemi Belirtileri Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Abdullah SIRIŞ