Köpeklerde Katarakt Hastalığı Nedir?

Soru: Hocam Katarakt Nedir? Hangi Köpekler Katarakta Duyarlıdır? Tüm Köpeklerde bu durum gözlenir mi? Katarakta yakalanmış köpeklere ilaçla müdahale edilebilir mi? İlaçla tedaviyi mi yoksa ameliyatımı tavsiye edersiniz? Katarakt ameliyatı yapılmazsa köpeğimi hangi tehlikeler beklemektedir? Bu sorularımın hepsine cevap alabilir miyim? (Melike Y.)
köpek-göz-hastalıkları
Köpek Katarakt Hastalığı

Köpeklerde Katarakt Hastalığı

Cevap: Melike hanım, nefes almadan soru yağmuruna tutmuşsunuz :) Öncelikle size kataraktın ne olduğunu açıklayalım ve işin içinden çıkabilirsek diğer sorularınızı cevaplamaya çalışalım:)

Katarakt Nedir?

Katarakt bir lens hastalığıdır. Köpeğinizin gözündeki lens gecirgenliğini kaybeder, donuklaşır ve de duman rengini alırsa köpeğinizde katarakt şekillenmiş demektir. Vakit kaybetmemeniz çok önemlidir.

Tüm Köpeklerde Katarakt Şekillenir mi?

Evet Melike hanım, tüm köpeklerde katarakt şekillenebilir. bu göz hastalığı doğuştan olabileceği gibi sonradan da ortaya çıkabilir. Tabi burada yaşlı köpeklerde daha sık bir şekillendiğini unutmayınız. Ayrıca köpeklerde kedilerden daha sık bir şekilde rastlanılmaktadır.

Katarakta Duyarlı Köpek Türleri Nelerdir?

English Cockerspaniel, Rottweiler, Dogge, Doberman, Yorkshire Terrier, Chow Chow, Pekingese, Boxer, Foxterrier, Dackel gibi 10 köpek türü katarakt hastalığına diğer köpeklerden daha duyarlıdır.

Katarakta Yakalanmış Köpeklere İlaçla Müdahale edilebilir mi?

Kataraktın erken döneminde medikal ( ilaçla) sağaltım yöntemi tercih edilebilir. Böylelikler başlangıç dönemindeki lensin bulanıklaşması durdurulmaya çalışılabilir. Köpeğiniz için hekiminizin önereceği göz damlalarını kullanabilirsiniz.

İlaçla Tedaviyimi Yoksa Katarakt Ameliyatınımı Tavsiye Edersiniz?

İlerlemiş ve total katarakt vakıalarında katarakt ameliyatı erken dönemde ise medikal yol denenebilir. Fakat bu yolu hekiminizin tercih etmesi gerektiğini unutmayınız.

Köpeklere Katarakt Ameliyatı Yapılmazsa Ne Olur?

Köpeğinizin gözünde lens çıkığı ve buna bağlı ağrı, göz tansiyonu, keratitis dediğimiz korneanın iltihabı, gözün içinde kanama ya da retinanın ayrılması gibi bir çok tehlikeli durumla karşı karşıya kalabilirsiniz.

Umarım tüm sorularınıza cevap verebilmişizdir, Melike Hanım. Geçmiş Olsun diliyoruz.

Veteriner Hekimi Abdullah Sırış
Köpeklerde Katarakt Hastalığı Nedir? Rating: 4.5 Diposkan Oleh: veterinerhekimligi