Evde Beslenen Kediye Parazit Aşısına Gerek Yok Mudur?

Kedi Parazit Aşısı Ve Önemi

Soru: Veterinerhekimligi sahipleri, kedimizi evin dışına çıkarmıyoruz. Bu yüzden üç ayda bir yaptırdığımız parazit aşısını yaptırmasak bir sıkıntı olur mu? Ben facebookda bir çok kedi sayfasına üyeyim. Ve oradaki arkadaşlar da sıkıntı olmayacağını söylemektedir. Bu konunun doğrusu nedir? Açıklar mısınız? (Ayşe Ç)
Kedilerde-Parazit
Kedi Hastalıkları

Cevap: Ayşe hanım, bu soruyu sorduğunuz için size teşekkür etmek istiyoruz. Çünkü yaygın bir şekilde evde beslenilen kedilere parazit aşıların yapılmaması gerektiğine inanan bir çok kedi sahibi var. Bu konunun aydınlatılabilmesi öncelikle parazitin ne olduğunu bilmek gerekir.

Parazit Nedir: Bir canlıya bağımlı olarak yaşayabilen ve üzerinde yaşadığı canlıya zarar veren organizmalara parazit denir. Yaşam bulduğu canlının besinine ortak olduğu için bir süre sonra canlının zayıf düşmesine ve hastalanmasına sebep olur.Paraziler asalak canlılardır. En sık rastladığımız iç parazitler ise toksoplazma, isosporia, tenya gibi türleridir.Dış parazitlerden de en çok kene ve pire enfestasyonlarına rastlanılmaktadır.

Yukarıdaki parazit nedir açıklamasından da anlaşılacağı üzere parazitlerin bir çok türünün olduğunu anlayabilirsiniz.
Kedi-Parazit-Aşısı
Kedi Parazitleri

Peki ya bu parazitler kedinize nasıl bulaşıyor?

Parazitleri sadece kediniz taşımaz. Siz ayakkabınızla, kıyafetlerinizle veya verdiğiniz bir mama ile kedinize bulaştırabilirsiniz. İşte tam burada sorduğunuz soruya cevap bulabilirsiniz. Yani kediniz bir şekilde parazitle karşı karşıya gelmiş olabilir. Dış parazitler (pire, kene vs) zaten hem sizi hem de kedinizi aşırı derece de rahatsız edeceği için bir şekilde görme ihtimaliniz yüksektir.. Peki ya iç parazitleri? Bu yüzden aşılamanın önemi büyüktür.

Kedime Parazit aşısını yaptırmazsam ne gibi problemler ortaya çıkar?

Bu sorunun cevabı çok geniştir. Kediniz hangi paraziti aldıysa ona göre farklı semptomları ortaya çıkar. Kusma, ishal, zayıflık gibi ortak semptomların dışında daha kalıcı hasarlara neden olan parazitlerin de olduğunu unutmamalısınız.
Kedi-Hastalıkları
Kediler İnsanlara Parazitleri Nasıl Bulaştırır

Kedimdeki parazit insanlara bulaşır mı?

Ağız yoluyla alınmış bir parazit kedinizin bağarsaklarında büyür. Bağırsaklarda büyüyen bu parazit ise larva haline gelince dışkı ile dışarı atılır.. Tuvalet temizliğini tam yapamayan bir kedi bu larvaları tüylerine bulaştırabilir.Siz kedinizi severken (aşılama yaptırmazsanız) kendinize de bu paraziti bulaştırdığınızı anlayamazsınız. Yani sorunun cevabı; evet,  kedi parazitleri insanlara bulaşır.

Kedime Hangi Aralıklarla Parazit Aşısını Yaptırmam Gerekir?

Kedinize dediğiniz gibi 3 ayda bir parazit aşısını yaptırmanız yeterli olur. Bunun için veteriner hekiminizin aşı programına uymanızı tavsiye ederiz. Kediler için örnek aşı takvimi sayfamızı inceleyebilirsiniz?

Veterinerhekimligi.com

Evde Beslenen Kediye Parazit Aşısına Gerek Yok Mudur? Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Abdullah SIRIŞ