Kedimdeki Mantar Hastaligi Hakkinda Bilgi Verir Misiniz?

Soru: Kedim Kibarın ağız bölgesinde mantar olabilme ihtimali varmış. Henüz Veterinere götürmedim. Bu mantar hastalığı öldürür mü? Bilgi verir misiniz acil. (Nurdan)

Cevap: Nurdan hanım Veteriner Hekime götürmeden dışarıdan yapılan yorumlara çok da aldırış etmeyiniz. Hekiminizin koyduğu teşhis ve tedaviyi önemsemeniz kedinizin sağlığı için önemlidir. Ancak bu şekilde mikotik (mantar) hastalığı olup olmadığını öğrenebilirsiniz.

Mikotik Hastalıklar Hakkında Kısaca bilgi:

Mantarlar doğada yaygın bir şekilde bulunur ve genellikle alt ve üst solunum yolu hastalıklarına neden olurlar.

Tavsiye Yazı:

Kedinizin dış paraziter bir hastalığa (örneğin mantar) yakalanmamasını istiyorsanız aşılama proğramına uymanız gerekir. Kediniz için nasıl bir şekilde aşılama proğramı yapmanız gerektiğini bilmiyorsanız tıklayınız.

4Yorum

1. gerçekten de veterinerler haricinde söylenen şeyleri dikkate almayın bencede. çünkü kediniz de gerçekten mantar hastalığımı yoksa başka bir hastalık olup olmadığını bilemezsiniz. gidersiniz başka bir hastalık vardır mantar tedavisi uygularsınız alırsınız başınıza belayı. doğru bilgi önemli arkadaşlar.

YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Veteriner Hekimlerimiz haricinde dersen daha düzgün bir cümle kurmuş olursun. :) Söylediklerine kesinlikle katılıyoruz.

Sil
  2. peki hocam, şöyle olursa mantar şöyle olursa başka bir hastalık olma şüphesi vardır diye bir şey söyleyemiyor muyuz?

YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten hanım, kesin tanı için ekim yapılması lazım gelir. Lokal bir yer de ve bölgedeki tüylerin dökülmesine neden oluyorsa mantar şüphesi ile yaklaşılması doğrudur.

Sil