Kedimdeki Mantar Hastaligi Hakkinda Bilgi Verir Misiniz?

Soru: Kedim Kibarın ağız bölgesinde mantar olabilme ihtimali varmış. Henüz Veterinere götürmedim. Bu mantar hastalığı öldürür mü? Bilgi verir misiniz acil. (Nurdan)

Cevap: Nurdan hanım Veteriner Hekime götürmeden dışarıdan yapılan yorumlara çok da aldırış etmeyiniz. Hekiminizin koyduğu teşhis ve tedaviyi önemsemeniz kedinizin sağlığı için önemlidir. Ancak bu şekilde mikotik (mantar) hastalığı olup olmadığını öğrenebilirsiniz.

Mikotik Hastalıklar Hakkında Kısaca bilgi:

Mantarlar doğada yaygın bir şekilde bulunur ve genellikle alt ve üst solunum yolu hastalıklarına neden olurlar.

Tavsiye Yazı:

Kedinizin dış paraziter bir hastalığa (örneğin mantar) yakalanmamasını istiyorsanız aşılama proğramına uymanız gerekir. Kediniz için nasıl bir şekilde aşılama proğramı yapmanız gerektiğini bilmiyorsanız tıklayınız.

6Yorum

1. gerçekten de veterinerler haricinde söylenen şeyleri dikkate almayın bencede. çünkü kediniz de gerçekten mantar hastalığımı yoksa başka bir hastalık olup olmadığını bilemezsiniz. gidersiniz başka bir hastalık vardır mantar tedavisi uygularsınız alırsınız başınıza belayı. doğru bilgi önemli arkadaşlar.

Yanıtlar
    1. Mustafa Veteriner Hekimlerimiz haricinde dersen daha düzgün bir cümle kurmuş olursun. :) Söylediklerine kesinlikle katılıyoruz.

Sil
  2. peki hocam, şöyle olursa mantar şöyle olursa başka bir hastalık olma şüphesi vardır diye bir şey söyleyemiyor muyuz?

Yanıtlar
    1. Nurten hanım, kesin tanı için ekim yapılması lazım gelir. Lokal bir yer de ve bölgedeki tüylerin dökülmesine neden oluyorsa mantar şüphesi ile yaklaşılması doğrudur.

Sil
  3. Mantar olmuş bir kedimiz var. komşumuz kapalı bir alanda tutmamız gerektiğini yoksa mantarın bize de geçeceğini söyledi. şu an korkuyoruz bize de bulaşır diye. kedimizi de o şekilde bırakmakta istemiyoruz. bize yardımcı olun nolur

YanıtlaSil
  4. Ferda hanım, mantar olup olmadığına nasıl karar verdiğiniz çok önemli. Bunu veteriner hekiminiz söylemiş ise yapılması gerekenleri açıklamıştır.
    Mantar bulaşıcı mıdır sorusunun cevabı evettir. Özellikle çocuklarınızı bu konuda uyarmanız gerekir.
    Kapalı bir ortamda tutmak doğru mudur? Kesinlikle hayır. Özellikle güneş alan ve nemli olmayan yerler iyileşme sürecini hızlandırır.