Ateşi Yüksek Evcil Hayvana Ne Yapılır Ne Yapılmaz?

Sevgili Kedi Ve Köpek Dostları;

Kış dönemine girmemizden dolayı evcil hayvanlarımızın bağışıklık sistemi düşmeye başladı. Bu düşüş kedi ya da köpeğinizin vücudunda ilk tepki olarak ateşini yükselterek ortaya çıkmaktadır. Kulaklarına veya başına dokunduğunuzda ya da termometre ile ölçüm yaptığınızda yükselen ateşi görmeniz sizleri telaşlandırdığının farkındayız.
ateşi-yüksek-köpek
Ateşi Yüksek Evcil Hayvan

Fakat Unutmayın Ki;

Kedi ya da köpeğinizin ateşinin yükselmesi bağışıklık sisteminin çalıştığının (aktif olduğunun) göstergesidir. Bu yüzden bu durumu doğru bir şekilde yönetmeniz gerektiğini unutmayınız.

Ziyaretçilerimiz;

Bizlere sorduğunuz soru başlıklarını şunlardır;

1-: Ateşi Yüksek Kedinize Ne Yapmalısınız?
2-: Kedinin ateşi nasıl düşürülmeli?
3-: Kedimin Ateşi Var Titriyor Ne Yapmalıyım?
4-: Ateşi Olan Yavru Kediye Ne Yapılması Gerekir?
5-: Kedimin Kulakları Sıcak Ateşi Mi Var?
6-: Her halsiz kedinin ateşi var diyebilir miyiz?

Yukarıdaki sorulan soruların hepsini ''Ateşi Olan Evcil Hayvanınıza (Kedi-Köpek vs) Ne Yapmalısınız Ya Da Ne Yapmamalısınız'' şeklindeki bir ana başlık altında toplayalım ve ateşi yükselmiş kedi-köpeğinize ne yaparsanız doğru ne yaparsanız yanlış olacağını göstermeye çalışalım.

Ateşi Yüksek Olan Evcil Hayvana Ne Yapılır Ve Ne Yapılmaz?

1-Termometrenin dışında elinizle kulağına ya da başına dokunduğunuzda görmüş olduğunuz ateşin doğruluğuna itibar etmeyiniz. Bu durumun sizi yanıltma ihtimali yüksektir.

2-Kedi yada köpeğinizin normal vücut sıcaklığının ne olduğunu bilmeden ateşinin yükselip yükselmediğine kanaat getirmeyiniz ve herhangi bir ilaç kullanmayınız.

Bu konuda ''Kedimin ateşi yüksek mi?'' yazımınızı okumanızı tavsiye ederiz.

3-Termometreyi doğru kullandıysanız ve vücut sıcaklığı yüksekse direk soğuk suyun altına sokmayınız. (Ani şok durumları gözlenebilir)

4-Titrediğini görüyorsanız üşüdüğünü zannedip sıcak bir mekana götürmeyiniz.

5-Kendinize yada bebeğinize kullandığınız özellikle paresetamol içeren ateş düşürücüleri (kediler için zehirdir) hayvanınıza vermeyiniz.

6-Hayvanınıza aspirin vermeyiniz.

7-Nemli bir bez yardımı ile tüylerini silerek hayvanınızı rahatlatınız.

8-Ateşine sebep olacak nedeni düşünüp not ediniz. (Aşılama sonrası gözlendi, Bir kedi-köpekle temas etmişti, Bugün diğer günlerden farklı bir yicek vermiştim, soğuk bir yer de fazla bekledi vs gibi)

9-Ateşle birlikte iştahsızlık, yoğun kusma ve ishal görülürse vakit kaybetmeden hekiminize gidiniz.

10-Bunları uygularken hayvanınıza ani tepkiler vermeyiniz, sizdeki tedirginliğin, stresin hayvanınıza da yansıyacağını unutmayınız.

Veteriner Hekimimiz Abdullah ŞAH'dan almış olduğumuz bilgilerin tüm kedi-köpek dostlarına faydalı olması için yazımızı paylaşır mısınız?