6 Şub 2019

Kediler Ne Zaman Diş Değiştirir?

Yavru Kediler Ne Zaman Süt Dişlerini Çıkarır?

Soru: Kikim daha 2 günlük. Görseniz çok da sevimli. Benim merak ettiğim bir şey var. Kedim ne zaman diş çıkarıcak. İnsanlarda ki gibi süt dişleri dökülüp kalıcı dişleri de mi sonra çıkacak? Diş çıkarırken neye dikkat etmeliyim. Teşekkür ederim. (Buket E.)
kedi-kalici-dis
Kedi-Süt-Dişi-Değişim-Zamanı

Cevap: Kiki tatlı bir isim :) Dediğiniz gibi sevimliyse, fotoğrafını bizimle paylaşmanızı isteyebiliriz. :) Kediniz 2 günlükse ilk süt dişlerini çıkarmasına 12 gün var demektir.

Yavru bir kedi 14 (ondört) günlükken süt dişlerini çıkarmaya başlar ve 3,5 aylık oluncaya kadar sürer. Ve artık süt dişleri ile kalıcı dişlerinin yer değişim süreci başlar. Bu süre ise yaklaşık olarak 3-5 ay kadardır. Yani kediniz 6-8 aylık olunca süt dişlerinin tamamı kalıcı dişler ile değiştirmiş olacaktır. Bu kalıcı dişler adından da anlaşılacağı üzere hayat boyu kalan dişleri olacaktır.

Diş değiştirirken muhtemelen göreceğiniz şey diş etlerindeki kanamalar olabilir. 1-1,5 yaşından sonra ise tartar oluşumu başlayabileceği için zaman zaman diş temizliği yaptırmanız gerekebilir. Bunu aşılama için Veteriner Kliniklerine gittiğinizde Hekiminiz gerekli kontrollerini yaparak size haber verecektir.

1  Yaşına Kadar Dikkat!

Bir yaşına kadar kikide diş kaşıntısı muhtemelen yoğun olacaktır. Bulduğu her şeyi kemirme ve ısırma eğilimi gösterir. Buna eliniz ya da ayağınız da dahil :) Sabırlar diliyoruz:)

Previous Post
Next Post