Kedimi Doğuma Nasil Hazırlamalıyım!

Soru: Kedim Meri ilk kez doğum yapacak ve ondan çok ben heyecanlıyım..Merakla bekliyorum doğacak yavrularını. Şu an çiftleşmesinden bu yana tam 50 gün geçti. Bazı davranışlarının değiştiğinin farkındayım. Fakat bu değişen davranışının normal olup olmadığını bilmiyorum.Doğum sürecince beni neler bekliyor sizce? (Melike F.)
kedilerin hamilelik süreci
Kedi Doğum Hazırlığı

Cevap: Melike hanım kedinizin ismi çok güzel. Demek ilk kez doğuracak ve siz ondan daha fazla heyecanlısınız. Bu heyecanınız daim olsun çünkü kediniz hamileliği bittiğinde anneliği tadacak. Bu çok güzel bir duygudur. Kedinizde olgunluk ve şevkati göreceksiniz.

Meri iki hafta içerisinde doğurmaya başlayacaktır. Kediler çiftleştikten sonra hamile kalırsa 58-68 günler arasında doğurmaya başlarlar. Bu süreyi yaklaşık olarak 63 gün (2 ay ) olarak kabul ederiz.

Sizi en az 24 yavru bekliyor!

Gözünüz korkmasın hepsi de minik tatlı mericikler olacaklar. Artık size de sadece küçük merilere iyi bir şekilde bakma kısmı kalıyor demiyoruz. :)  Şaka bir tarafa ortalama 4 yavru dostunuz olacağını biliniz.

Bir çok kedide olduğu gibi Meri'de doğumuna 12-24 saat kala hazırlıklara başlayacaktır. (Bazı ırklar 3-5 gün önceden yaparlar) Bu zaman dilimi içerisinde dikkat etmeniz gereken en önemli husus kedinize sessiz ve sakin bir ortam ayarlamak olmalıdır. Bunun için sepet alabilirsiniz. Sepetleri genelde doğumuna 15-20 gün kala almanız alışma süresi için idealdir. Sizin fazla bir vaktiniz kalmadığı için acele etmelisiniz.

Meraklı Gözlerinizi Kedinizin Üzerinizden Çekmelisiniz!

Doğum hazırlığı yapan kediler hamileliği süresince üzerindeki meraklı bakışları sevmezler. Ne kadar çok ilgi gösterirseniz kediniz bu durumdan o derece rahatsız olacaktır.

Kaliteli Mama Önemli!

Kedinizi gebeliği döneminde kaliteli mama ile beslerseniz doğumda istenmeyen bir komplikasyona rastlama olasılığınız azalır.

Gebeliğin - Hamileliğin Biyolojik Tamamlanma Süresi Hakkında Kısa Bir Bilgi!

Kedilerin vücut sıcaklıkları 38.5 derecedir. Kedinizin doğumu yaklaşınca vücudunda 1 derecelik sıcaklık düşüşü meydana gelir. Sancılandığını fark ettiğiniz andan itibaren ilk yavruyu yaklaşık olarak 4 saat sonra doğurur. Her bir yavrunun doğumu yaklaşık 5-60 dakika kadar sürmektedir. Doğumun tamamen bitme süresi ise 2-6 saat arasında değişir. (Bazı kedilerde bu süre 12-24 saate çıkabilir)

Önemle Dikkat Edilmesi Gereken Husus:

Kediniz doğum - hamilelik sürecini kendisi tek başına idare eder. Bu onlar için doğal bir süreçtir. Evinizde rahatça doğumunu yapması için sizler sadece uygun ortamı hazırlayın yeter. Kediniz sakin bir şekilde doğumunu kendisi yapacaktır. Bu yüzden sizin telaşlanmanıza gerek yoktur.

Baba Kedi Evde İse Dikkat!

Kedinizin doğumu tamamlandıktan sonra baba kediniz evde ise iç güdüsel hareket eder ve anne kedinin yavrularını emzirmesi onu kızdırır. Minik yavru kedileri öldürmek isteyebilir. Bu sebeple anne kedinin yanına yaklaştırılmamalıdır.

Doğan Yavrular Göremez!

Yavrular doğumu takiben 8. gün gözlerini açar. İlk tepkileri ise 12. günden itibaren olur. Görme ve duyma  duyuları 15. günden itibaren yavaş yavaş şekillenir.

Veteriner Hekim Abdullah ŞAH

3Yorum

1. sizi 24 yavru bekliyor diye başlığı görünce gözlerim büyüdü. ben bir tane yaramaza bakamiyorum 24 üne nasıl bakayım

YanıtlaSil