Kedimin Şekeri Yüksek Ağzı Kokuyor!

Soru: Kedim peri 10 yaşında yaşlı bir kedi.Veteriner kliniğine ağız kokusu için götürmüştüm.  Öncesinde kedim için ağız bakım solüsyonları kullandım fakat etkili olmadı. Bir kaç test yaptılar. Kanını aldılar. Sonunda kedimin şekeri olduğuna karar verdiler. Veteriner Hekimimiz ağız kokusuna şeker hastalığının sebep olacağını söyledi. Çok üzgünüm. Buradan benim gibi kedi dostlarına şeker hastalığının ağız kokusu ile bağlantısı hakkında bilgi verirseniz memnun olurum.  (Nazlı B.)
hayvanlarda ağız kokusu
Kedi Ağız Kokusu

Cevap:
Nazlı hanım, öncelikle periye geçmiş olsun diyoruz. Kan Testi sonuçlarına göre kedinizde şekerin yüksek çıkması tabi ki de Hekiminizin dediği gibi ağız kokusunun sebepleri - nedenleri arasındadır.

Ağız Kokusu Sıklıkla Karşılaşılan Durum!

Ağız kokusu sıklıkla karşılaştığımız durumlardan birisidir. Bu rahatsız edici durumu ortadan kaldırabilmemiz için de ağız kokusuna neden olan sebebi bilmek gerekir. Bu sebep ortadan kaldırılmadığı takdirde kedinizin ağız kokusundan kurtulamazsınız. Geçici ya da daimi olarak kedi ya da köpekler için üretilmiş olan ağız bakım solüsyonlarını kullanmanızda bir sakınca yoktur.

Kedilerde Ağız Kokusuna Sebep Olacak Faktörler

Şimdi kedinizin ağız kokusuna sebep olacak faktörleri sıralamaya çalışalım. Ağız Hastalıkları, Sindirim Sistemi Rahatsızlıkları, Metabolik Hastalıklar, Paraziter Enfeksiyonlar ve Viral hastalıklar..

Tavsiye : Veteriner Hekiminize götürmeden ve hangi hastalığı olduğunu bilmeden ağız kokusu tedavisine başlamayınız.

Bu sıralanan faktörlerin bazılarına kısaca değinerek kedilerde ağız kokusundan kurtulmak için hekim dışında bir tedavi sürecine girmemeniz gerektiğini göstermeye çalışalım.Zira bu durumları veteriner hekim dışında birisi ne tespit edebilir ne de müdahale edebilir.

Ağız Hastalıkları Kedinizde Ağız Kokusu Yapar!

Kedinizin ağız boşluğunda lezyonlar, Peridontal hastalıklar, Diş taşları, Tartar gibi sorunlar var ise kedinizin ağız kokusunda artış görmeniz normaldir.

Kötü Beslenme Kedinizde Ağız Kokusu Yapar!
Kötü beslenmeden dolayı şekillenen mide sorunları sevimli kedinizin ağız kokusunun başka bir nedenidir.Veteriner Hekiminizle birlikte size uygun olan mamayı seçiniz.

Böbrek Yetmezliği kedinizde ağız kokusu yapar!
Kedinizde böbrek yetmezliği varsa böbrekler eski sağlığına kavuşmadan ağız kokusunun giderilmesi çok güçtür.

Şeker Hastalığı Kedinizde Ağız Kokusu Yapar!

Şeker hastalığı diğer bir ifade ile diyabet metabolik hastalıklar sınıfındadır ve ağız kuruluğuna sebep olur. Bu durum ise diş ve diş etlerinde deformasyon şekillendirir. Özellikle kuru mama yerken minik dostumuzun diş ve diş etleri ciddi orandan hasar görür. Bu yüzden şeker hastalığı da veteriner hekiminizin dediği gibi sevimli kedimizde ağız kokusu yapar.

3Yorum

1. Çok güzel ve faydalı bir yazı yazmışsınız. Teşekkürler.

YanıtlaSil
  2. ağız kokusu için spreyler ve ağız losyonları var. bunları kullanmamızda bir sıkıntı var mıdır?

YanıtlaSil
  3. Mustafa bey, ağız losyonlarının ya da spreylerin içeriğini kontrol etmenizde fayda vardır. Daha çok doğal yollarla tedavi sürecine girmeniz ya da herhangi bir hastalığı varsa onu çözmeniz daha elzemdir. Çünkü bir çok kimyasal ürün geçici olarak ağız kokusunu giderebilir fakat sorun sadece ağız kokusunun gitmesi ile bitmiş değildir.