Köpeğime Uyuz Bulaştı!

Soru: Köpeğimi gezdirirken başka bir köpekle temas etti ve veteriner hekime götürdüğümde köpeğimin uyuz olduğunu söyledi. Uyuz etkeni bu kadar hızlı bir şekilde köpeğime nasıl bulaşmış olabilir? Uyuzun başka türleri var mı? Uyuz etkeni köpeklerde ne tür sıkıntılara neden olur? Kısaca bilgi verir misiniz? ( Pelin M.)
köpeklerde kaşıntı
Köpeklerde Uyuz

Cevap:  Pelin hanım, Köpekler arasında uyuz etkenin bulaşma şekli genel de uyuz etkenini taşıyan hayvanın sağlıklı hayvan ile teması sonucunda oluşmaktadır. Bunun dışında uyuz mikrobunu taşıyan malzemelerle de uyuz etkeninin bulaşması mümkündür.

Kapalı Alanlar Bulaşma İçin Zemin!

Köpekler kapalı yerlerde bir arada yetiştirilmek zorunda ise hastalığın bulaşması-yayılması kolaylaşacaktır.

2 Tür Uyuz Etkenini Köpeklerde Çok Görürüz!

1-Sarcoptes Uyuzu:

Bu uyuz türüne köpeğinizin başında, kulağında, gözlerinin üst kısmında, koltuk altında ve kasık bölgelerinde rastlamaktayız. Bazen tüm vucuda yayılmış halde gözlenebilir. Bulaşmanın ardından papüller şekillenir bunlar yırtılarak kaşıntılı lezyonlara neden olur.  Köpeğinizin derisinde kurumalar, kabuklanmalar ve kalınlaşmalar görülür. Kıllar dökülür ve kaşeksi görülebilir.

2-Demodex Uyuzu:
Demodektik uyuz genellikle köpeğinizin baş bölgesinde, göz kapakları ve dudaklarının etrafında gözlenir. Bu tip uyuz türü bazen hiç bir belirtiye neden olmaz. Bazen de kıl folüküllerinde ve yağ bezlerinde irinli dermatit yapabilir. Bazen parazitin yerleştiği yerlerde hafif bir kaşıntı - kabuklanma görülebilir. Bazen de hiç kaşıntı dikkati çekmeyebilir.

Uyuz Etkenine Karşı Başarı Sağlanması İçin Aşağıdaki 3 Ana Unsur Dikkate Alınmalıdır.

1- Veteriner Hekiminize Durumu Bildiriniz.
2- Hekiminiz uyuzun tipini belirlesin.
3- Belirlenen Uyuz Tipine Göre Tedavi Süreci Başlasın.

Veteriner Hekimi Abdullah ŞAH