Köpek Mamasi Nedir-Neden Önemlidir?

Köpek Maması Nedir?

Mamanın sözlük anlamı ''çocuk dilinde yemek, yiyecek'' ''bebekler için hazırlanan yiyeceklerin ortak adı'' ''argoda yarış atlarına verilen güçlendirici yem.'' gibi farklı anlamlara gelmektedir. Bizler köpek mamasını köpeğiniz için en yüksek kalitede ham maddeler kullanılarak, tam ve dengeli bir beslenme ve büyüme sağlayan hazır ya da ev yapımı gıdalar olarak tanımlamaktayız. Fakat sitemizde genel olarak sizlere paket şeklinde hazırlanmış köpek mamalarından bahsedeceğiz.
köpek mamasının önemi
Köpek Maması Neden Önemlidir?

Mamalar köpeğinizin günlük enerji ihtiyacına göre ayarlanmış içerisinde karbonhidrat, yağ, protein, vitamin ve mineral bulunan paket şeklindeki gıdalardır. Doğru besleme yapıldıktan sonra mamanın harici ek gıda vermenize gerek yoktur.

Mamalar Köpeğiniz İçin Neden Önemlidir?

Bütün köpek ırkları kendi genetiğinin özelliklerine göre beslenmek zorundadır. Bu doğal dengeyi sağlayamazsanız köpeğiniz de kilo alma, eklem kas gelişimi sorunları, obezite, cılız kalma, sindirim sistemi rahatsızlıkları, deri hastalıkları gibi bir çok olumsuz durumla karşı karşıya kalırsınız. Bu yüzden köpeğiniz için en uygun mamayı tercih etmeniz onun sağlığı için çok önemli bir yer işgal ettiğini unutmayınız.

Piyasa da köpekler için genel itibari ile  ''köpek kuru mamaları'', ''köpek konserve mamaları'' ve ''köpek ödül mamaları '' olmak üzere 3 çeşit mama çeşitinden bahsedilmektedir. Peki bu genel kategori köpeğinizin sağlıklı gelişimi için yeterli midir?

Biz kesinlikle hayır diyoruz. Çünkü bu genelleme tüm köpek ırkları için geçerli bir ayrıştırma değildir. Örneğin deri rahatsızlığı çeken bir köpeğe direk ödül mamalarını vermeniz köpeğiniz için geçici bir mutluluktan başka bir işe yaramayacaktır. O yüzden köpeğinizi iyi tanımanız gerekir. Irkını, yaşını, özelliklerini, hastalıklarını bilmeniz gerekir.. Bunlar bilinmeden piyasadan alacağınız herhangi bir mama onun sadece açlık ihtiyacını bastırabilir. Sağlıklı bir gelişimine katkıda bulunmaz.

Yorum

1. Evde köpeğimiz bizimle aynı gıdaları tüketiyor. Şimdiye kadar herhangi bir sağlık sorunu ile karşılaşmadık. Şimdi yazdıklarınızdan biraz kafam karıştı açıkcası. Dengeli bir diyet uygulayabildiğimi ''kilo alma, eklem kas gelişimi sorunları, obezite, cılız kalma, sindirim sistemi rahatsızlıkları, deri hastalıkları'' gibi sorunlarla karşılaşmadığım için söylemem mümkün müdür?

YanıtlaSil