Mama Değişimi Kedimin Tüyünü Döktü!

Soru: Hekimlerim, Kedim 10 yaşında. İsmi Minnoş. Kedime en kaliteli mamaları almama rağmen tüyünün dökülmesine engel olamıyorum. Önceki maması kalmamıştı ve ben farklı bir mama almak zorunda kaldım. Mamasını değiştirdiğim için tüy dökülmesi artmış olabilir mi? Tüyünün dökülmemesi için tüy dökme aşısı yaptırayım mı? Bilgi Verir misiniz? Ya da önerdiğiniz mama varsa onu alabilirim. (Mehtap A.)

kedi tüy dökülme nedeni
Kedilerde Tüy Dökülmesi

Cevap: Mehtap hanım, kedinizin insan yaşı 56. Bu da yaşlı bir kedi olduğunu göstermektedir. Kaliteli mama almanın dışında da tüy dökme nedenleri vardır. Bunları göz önünde bulundurmanız gerekir diye düşünüyoruz. Sitemizden mama reklamı yapmamaktayız. Ayrıca veteriner hekiminizin önermesi daha doğru olacaktır.

Kedi Tüy Dökme Aşısı Var Mıdır?

Dış parazit aşısından bahsettiğinizi düşünüyoruz. Yoksa piyasa da dediğiniz tür de bir aşı bulunmamaktadır. Dış parazit aşısını da düzenli olarak yaptırmanız gerekir.

Tavsiye Yazı ; Kedi Aşı Takvimi

Kedilerin Tüy Dökme Nedenlerini 5 Başlık Altında Toplayabiliriz:

1-Fizyolojik nedenler (mevsimsel olarak dökülen tüy dökümü - geçicidir )
2-Patolojik nedenler (Kedilerde sıklıkla gözlenen deri hastalıkları)
3-Dış parazitler,alerji, stres gibi faktörler.
4-Hormonal hastalıklar (genelde tiroid, kortizon metabolizması kaynaklı hastalıklar)
5-Deri kanseri (Yaşı ilerlemiş kedilerde)

Tüy Dökmesini Engellemek İçin Alınabilecek Tedbirler:

1-Kedinizin ırkı, yaşı ve kilosuna göre uygun kalitede mama seçimi yapılması gerekir. Bu konuda Veteriner Hekiminizden destek-öneri almanız gerekir..

2-Kedinizin kürk yapısına uygun bir tarak seçmelisiniz, bu tarakla düzenli olarak tüylerini masaj yaparak tarayınız. Böylelikle zayıf olan tüyler dökülüp tarakta kalacaktır..Özellikle mevsimsel tüy dökme döneminde günde 3 kez kedinizi taramanızda bir sakınca yoktur.

3- Omega 3-6, Biyotin, Çinko Ve B vitamini içeren takviyeleri alabilirsiniz.

4- Aşılamalara dikkat ediniz. Özellikle dış paraziter aşılamasını ihmal etmeyiniz.

5- Kedinizi kedi şampuanları ile yıkamaya özen gösteriniz. İnsanlar için kullanılan şampuanların bir kısmı kedinizin derisini tahriş edebilir.

6- Kedinizi stres oluşturacak faktörlerden uzak tutunuz.

7- Gözlemlediğiniz deri hastalığı varsa veteriner hekiminize bildiriniz.

Her Dökülen Tüy Kedinizin Sağlıksız - Hasta Olduğunu Göstermez!

Tüyler yaşam sürelerini tamamladıktan sonra dökülürler. Fizyolojik olarak dökülen kıl-tüy kedinizin sağlıklı olduğunun göstergesidir.

Bahar Aylarında Kıl Dökülmesinde Artış Gözlenmesi Normaldir!

Kedilerin (buna köpekler de dahildir) bahar aylarında kıl dökülmesinde artış gözlenir. Değişen hava koşulları ve hormonal düzey tüy dökülmesini artıran faktörler arasındadır.

Veteriner Hekim Abdullah ŞAH

Yorum

1. Mehtap hanım kedinize ani mama değişimi yapmamak için bitmeden bir paket daha almanızı tavsiye ederim.

YanıtlaSil