Miniğim Çicekleri Yiyor!

Soru: Minik ev arkdaşımın, eve getirdiğim çiçekleri kemirmeye başladığını üçüncü günün sonunda farkettim. Madem keyifli bir atıştırmalık olarak çiçeklerime göz dikecektin deseydin ya oğlum :) Bazı araştırmalarım neticesinde bu davranışı midesinde birikmiş kıl-tüy varsa bunları kusarak atma eylemi için yaptığı bilgisine ulaştım. Sizlere sorum şudur; kediler her çiçeği, otu, çimi yer mi? Bu onların doğal sürecimidir? Benim dikkat etmem gereken şey nedir? Teşekkürler. (Emre F.)
kediler-neden-ot-yer
Kediler Neden Çim Yer?

Cevap: Emre bey, keyifli bir soru sormuşunuz, bizleri gülümsettiğiniz için bizde teşekkür ederiz. Kedinizin evinizde bitki türlerini (ot, çim, çiçek vs) yemesi onun için extrem bir durum değildir. Bazı durumlar da sindirim sistemi ihtiyacları için lifli gıdalara ihtiyaç duyabilirler. Bu tüketmiş olduğu gıda tarafından sağlanamazsa evinizdeki çiçekten sağlanacaktır :)

Bitkinin Zehirli Olup Olmadığını Araştırınız!

Kedinizin sağlığı için dikkat etmeniz gereken şey; evinizde baktığınız bitki florasının kediniz için zararlı bitkiler sınıfında olup olmadığıdır. Bitkinin türünü bilmiyorsanız kediniz için çim ekebilir ya da satın alabilirsiniz.

3 Adımda Evde Kedi Çimi Nasıl Yapılır?

1-Kedi çimi için tohum satın alıyoruz. Ve bunu ilkokulda fasulye çimlendirdiğimiz gibi pamuğun içinde bekleterek çimlendiriyoruz. Yaklaşık olarak 10-15 saat.

2-Fizlilenen tohumlarınızı toprak dolu saksınıza eşit miktarda dağıtarak üzerine 3-4 cm toprak gelecek şekilde tekrar toprakla kapatıp suluyoruz ve güneşli bir alana bırakıyoruz.

3-Yaklaşık 2 ile 3 gün içerisinde çimleriniz çıkmaya başlar ve bir hafta içerisinde kedinizin keyifle yiyeceği uzunluğa ulaşır.

Kedi Çimi İçin Hangi Tohumları Tercih Etmeliyim!

Yulaf, arpa ve çavdar tohumu tercih edebilirsiniz.

Yulaf Tohumu; En uygun tohumdur, hafif tatlı olması kedinizin ilgisini çeker.

Arpa Tohumu; İçerdiği aminoasit, mineral ve vitaminden dolayı faydalı bir tohumdur.

Çavdar Tohumu; kedinizin içerisine yatabileceği geniş bir kedi çimi alanı oluşturmak istiyorsanız idealdir. Bu çimin boyu diğer tohumlardan kısadır.

Kedi Çimi Yedikten Sonra Kusması Normal Midir?

Ot yiyen kedi bazen kusma gözlenir. Böylelikle midesinde birikmiş olan tüy topakları dışarı atılır.Sindirim sistemindeki bu temizlik kedinizi rahatlatır. Kedinizin sağlığı için ona çim verebilirsiniz.