Sigara Evcil Dostuma Zarar Verir Mi?

Sigaranın zararlı etkileri bildiğimiz üzere sadece içen kişi üzerinde değil pasif içici konumunda olan diğer canlılara da sirayet etmektedir. Bu kötü durum patili dostlarımızı da ciddi bir şekilde tehdit altına almaktadır. Pasif içici konumunda olan kedi ya da köpeğimiz de solunum yolu enfeksiyonları, kanserler, bağışıklık sisteminde düşüş, tahrişe bağlı tetiklenen göz hastalıkları sıklıkla görülen durumlardan bir kaçıdır.

sigaranın köpeklere zararları
Sigaranın Evcil Hayvana Zararları

Evcil Hayvanlar Sigara Dumanından Daha Çok Etkileniyor!

Pasif içici konumunda olan kedi-köpeğiniz insanlardan daha çok etkilenmektedir. Bunun sebebi özellikle kedinizin biyolojik yapısının sigara dumanının kimyasal yapısına daha fazla duyarlı olmasından ileri gelmektedir. O yüzden kedinize daha zararlı olacağını unutmayınız.

Sigara Dumanı Zamanla Aşağı Çökmesi Problem!

Sigara içildikten bir süre sonra duman aşağıya doğru süzülmektedir, anatomik yapılarının doğası gereği yere yakın olan kedi ya da köpeğiniz sigara dumanının zehirli etkisine sizlerden daha fazla maruz kalmaktadır. Bu da daha fazla soluma ve daha fazla zehir alımı ve daha fazla biyolojik zarar demektir.

Sigara İçilen Yerde Beslenen Hayvanlarda Sıklıkla Görülen Hastalıklar!

Konjuktivit Keratit, Üst solunum yolu enfeksiyonları, Alerjik rinit, Farengit, Bronşit, Alerjik Astım, Pnömoni, Lenfoma (Lenf Kanseri), Akciğer Kanseri, Mide Kanseri, Ağız ve ağız boşluğa ile karakterize kanserler gibi çok tehlikeli hastalıkları sigara içilen yerlerde beslenen hayvanlarda sıklıkla görmekteyiz.

Evcil Dostunuza Değer Verin!

Evcil kedi yada köpeğinize değer veriyor ve daha sağlıklı yaşamalarını istiyorsanız lütfen onların yanında da sigara içmeyiniz. Kedi ya da köpeğinizi sigaranın zararlarından uzak tutunuz.

Yorum

1. Siagaranın zarar vermediği canlı türünün olmadığını düşünüyorum. Sigara dumanını soluyan her varlık zehirli etkisine maruz kalmadan kurtulamaz.

YanıtlaSil