Köpeğinizi Öldürebilcek 5 Yiyecek!

Köpeğinizin tatlı yememesi gerektiği herkes tarafından bilinen bir gerçek. Peki sevimli dostunuz için şekerli gıdalardan daha toksik ve öldürücü gıdaların da olduğunu biliyor musunuz?
Köpeğini mama ile besleyen bir çok köpek dostu aşağıdaki ölümle sonuçlanabilecek 5 gıdayı yüksek bir ihtimalle tanıyordur. Fakat sokaktaki köpekleri besleyenlerin ve kendi yiyeceklerini sevimli dostlarımızla paylaşanların özellikle bu gıdalara dikkat etmesi gerekir.

Şeker Ve Çikolata Köpeğiniz İçin Toksiktir!
köpekler için ölümcül gıdalar
Çikolata Köpeğiniz İçin Zararlıdır.

Bazı köpekler şeker ve çikolatayı severek tüketirler. Fakat çikolatanın içerisindeki theobromin köpeğiniz için toksik bir maddedir. Ayrıca aşırı kilo alma, dişlerinde çürüklükler ve iştahlarının kesilmesine neden olur.

Soğan Ve Sarımsak İç-Dış Parazitleri Öldürmez!
köpekler için ölümcül gıdalar
Soğan Ve Sarımsak Köpeğiniz İçin Zararlıdır.

Bir çok pet sahibi soğan ve sarımsağın iç ve dış parazitlere karşı koruyucu ya da tedavi edici özelliğinin olduğunu zannetmektedir. Soğan ve sarımsağın böyle bir etkisinin olduğuna dair hiç bir akademik çalışma yayınlanmamıştır. Ayrıca soğan ve sarımsağın iştah açıcı bir özelliğide yoktur. Köpeğinizin nefesini kokuttuğu için de oldukça rahatsız edicidir. Fazla yenen soğan ve sarımsak sevimli dostumuz da  anemi, ateş, idrarın koyulaşması, dermatitis ve ölüme neden olur.

Anemi Nedir: Kansızlık olarak da bilinen anemi; kandaki hemoglobin değerinin normal seviyesinin altına düşmesine denir. Genellikle vücutta oksijeni taşıma görevindeki alyuvarların yapımı için gerekli olan demir eksikliğine bağlı olarak şekillenmektedir.

Dermatitis Nedir: Kaşıntı, derinin kuruluğu, iltihaplanma ve enfeksiyonla sonuçlanan bir tür cilt hastalığıdır.

Üzüm İshal Ve Kusmaya Neden Olur!
köpekler için ölümcül gıdalar
Üzüm Köpeğiniz İçin Zararlıdır.

Kapsadığı polifonik maddeler nedeni ile ishal, kusma, konvülüzyon, karaciğer ve böbrek bozukluklarına neden olur.

Mantar Ölümle Sonuçlanabilir!
köpekler için ölümcül gıdalar
Mantar Köpeğiniz İçin Zararlıdır.

İshal, kusma, konvülüzyon, koma ve ölüme neden olabilecek kimyasal maddeler içermektedir.

Elmanın sapı ve yaprakları Nefes Almada Zorluk Çekmesine Neden Olabilir!
köpekler için ölümcül gıdalar
Elmanın Çekirdeği Ve Sapı Köpeğiniz İçin Zararlıdır.

Elma çekirdeği ve çöpü, köpeklerin gözbebeklerinin büyükmesine, nefes almada zorlanmasına ve kalp ritminin bozulmasına neden olabilir.

Ayrıca yabani vişne, badem, meşe, sarmaşık ve asma da zararlı yiyecekler arasında sayılabilir.

Bir köpeğin bu tür gıdaları yediğini görüyorsanız ya da yediğinden şüpheleniyorsanız hayvanı acil olarak en yakın Veteriner Kliniğine götürmelisiniz.