Köpeklerin Toprak Yemesinin Nedenleri

Soru: Premium olduğu iddia edilen bir köpek maması kullanmaya başladıktan sonra (yaklaşık 3 ay) köpeğimde toprak yeme sorunu ortaya çıktı. Bu durum köpeğime verdiğim mamanın kalitesizliğinden midir? Köpek maması ile toprak yemenin arasında bir ilişki var mıdır? Yoksa başka nedenler de aramalımıyım? (Veli D.)
köpeklerin toprak yeme sebebi
Köpekler Neden Toprak Yerler

Cevap: Veli Bey, köpeğinize vermiş olduğunuz mamanın ismini yazmadığınız için teşekkür ederiz. Köpeğinizin toprak yemesinin altında yatan bir çok sebep olabilir. Bu sebeplerden bazıları şunlardır: Obsesif-Kompulsif Bozukluk, Zihinsel Problemler, Geçmişinde Yaşadığı Mutsuzluk ve Stresli durumlar, Genetik Faktörler, yeterli mineral ve vitamin alınmaması olabilir.  Yani köpek maması ile ile toprak yemenin arasında ilişki var mıdır sorusunun cevabı evettir.

Not: Aldığınız köpek mamasının içerisinde bulunan mineral ve vitaminler dengeli bir şekilde dağılım göstermezse bu durum da köpeğinizi toprak yemeye sürükleyen bir faktördür.

Sebebini bilmiyorsanız Veteriner Hekiminizden köpeğiniz için check-up yaptırmanızı tavsiye ederiz.

Kötü beslenme, Kalitesiz Köpek Mamalarına Dikkat!

Kötü beslenme toprak yemesinin bir nedenidir. Köpeğinize vermiş olduğunuz mamanın içerisinde dengeli bir şekilde ayarlanmamış ya da eksik olan vitamin, mineral ve probiyotikler varsa köpeğinizin toprağa yönelmesi ve bu açığı ordan karşılamak istemesi iç güdüsel bir davranıştır.

Aşırı Pişirilen Gıdalara Dikkat!

Köpeğinize mama haricinde aşırı pişmiş gıdalar veriyorsanız gıdanın içerisindeki mineral ve vitaminlerin kaybolmasına neden olursunuz. Bu sebeple köpeğinize verdiğiniz pişmiş gıdaların yeterince pişmesine özen göstermelisiniz.

Yere Düşmüş Gıdaların Çekiciliği!

Yere düşmüş bir gıdanın toprağa sinen tad ve kokusu köpeğinizin ilgisini çekebilir ve bu alışkanlık haline gelebilir.

İlgisiz Köpeklerin Strese Girmesi!

Köpeğinize ilgi göstermezseniz strese girer. Bunu aşırıya kaçmadan yeterince yapmakta fayda vardır. İlgisiz bir köpek strese girdiğinde ise insanlar gibi anormal davranışlar sergileyebilir. Buna toprak yemesi de dahildir. Ayrıca günlük aktivitesine göre ayarlanmış köpek mamaları ile beslediğiniz köpeğiniz gün içerisinde almış olduğu enerjiyi boşaltması gerekir. Fazla yüklenen enerji atılamazsa köpeğinizde stresin şekillenmesi normaldir.

İçgüdüsel Bir Davranış!

Özellikle mide ağrısı çeken ve paraziter bir rahatsızlığı olan köpeklerde iç güdüsel bir davranış olarak da karşımıza çıkmaktadır. Bu durum ortada bulunan ağrıyı azaltmak için yapılıyor olabilir!

Köpeğiniz Toprak Yiyorsa Ne Yapmalısınız?

Unutmayın, zirai tarım ilaçları, çöpler, zehirli maddeler ağaçları ve toprakları aşırı derece de kirletmektedir. Kirlenen topraktan yiyen köpeğinizin bu davranışını hafife almamalısınız. Sebebine yönelik bir tedavi şekli geliştirmek her zaman doğru olandır. Örneğin köpeğinizdeki toprak yeme alışkanlığı ilgisizlikten ileri geliyorsa ilgi gösteriniz, paraziter ya da başka bir rahatsızlığı varsa tedavi sürecine giriniz, mamasındaki dengeli ayarlanmamış vitamin ve mineral eksikliğinden ileri geliyorsa mamasını değiştirniz.