Yavru Köpeğe İdeal Mama Kriteri

Yavru köpeğinizi sağlıklı bir şekilde bütütebilmek için tam ve dengeli bir diyetle beslemek çok önemli bir husustur. Fakat yavru köpeğiniz için ne kadar mama vermeniz gerektiğini bulabilmek oldukça kafa karıştırıcı bir iş olduğunun farkındayız. Çünkü her köpek farklıdır ve bu beslenme kuralının tek bir cevabı da yoktur.

En iyi başlangıç yeri köpek mamalarının etiketleri üzerindeki beslenme talimatlarını kontrol etmektir. Bu talimatlar köpeğinizin ağırlığına göre günlük beslenme miktarını hesaplamanız için bir yoldur. Obezite ya da aşırı beslenmeyi önlemek istiyorsanız gözünüzü referans almak yerine hassas bir terazi kullanmak her zaman daha doğru olanıdır. Önerilen beslenme miktarını bulduğunuzda köpeğinizin benzersiz ihtiyaçlarını karşılamak için önemli bir adım atmış olacaksınız.

Yavru Köpekler Beslenirken Dikkate Alınması Gereken 3 Faktör Vardır:

1-Köpeğinizin Ağırlığı:
kilolu köpek
Obez Köpek

Köpeğinizin ağırlığı sağlıklı bir besleme konusunda önemli bir kriterdir. İskelet yapısı; dengeli ayarlanmış bir mama ile gelişimini sağlamalıdır. Ne yağlı ne de sıska olmamalıdır. İdeal vucut durumunu korumak gerekir.. Yavru köpeğiniz fazla kilolu ise paketinde önerilen beslenme miktarından biraz daha az beslemeniz gerekebilir.

2-Köpeğinizin Aktivite Seviyesi:
köpek aktivite
Hareketli Köpek

Köpek mamalarının etiketlerinin üzerinde bulunan beslenme önerileri, normal aktivite seviyesine sahip köpek yavrularının beslenme ihtiyacına göre hesaplanmıştır. Yavru köpeğinize ideal bir besleme proğramı uygulamak istiyorsanız aktivite seviyesini dikkate almanız gerekir. Örneğin çok yoğun bir egzersize sahip bir yavru köpeğiniz varsa vermeniz gereken gıda miktarını artırmanız gerekir. Tam aksi bir durum söz konusu ise azaltmanız gerekir.

3-Köpeğinizin Yaşı:
yavru köpek besleme
Köpeğinizin Yaşı

Yetişkin değilde yavru bir köpek besliyorsanız ona yetişkin köpek maması vermemelisiniz. Çünkü büyümekte olan bir yavrunun enerji ihtiyacı yetişkin bir köpekten yüksektir. Bu kriter dikkate alınmadığı taktirde köpeğinizin büyüme ve gelişmesinde gerilikler başlayacaktır.

Yavru Köpeğinizi İdeal bir besleme proğramı ile beslemek neden önemlidir?
Yavru köpeklerin gelişmekte olan vucut yapısı dikkate alınmadan ya da ideal beslenme kurallarına uyulmadan yapılan beslenme hataları obeziteye ya da gelişim geriliğine ve bununla birlikte doğacak diğer sağlık problemlerine neden olacaktır.

İdeal Vucut Durumu Nasıl Belirlenir?
Köpeğinize baktığınızda kum saati figürünü andırması gerekir. Yukarıdan baktığınızda gögüs kafesinin geniş ve belinin dar olduğunu yandan baktığınızda ise karnının sarkık olmadığını yani sıkı olduğunu görmeniz gerekir.

Yavru Köpeğinize Herzaman Aynı Saatlerde Öğünlerini Veriniz.
Yavru köpeğinizin sindirim sisteminin düzenli bir şekilde çalışmasını istiyorsanız verilen köpek mamasının ya da yiceklerin her gün aynı saatte olmasına dikkat etmeniz gerekir.