Kedi Aşı Takvimi

Bir ziyaretçimiz bizlere 3 aylık bir kedisinin olduğunu ve hangi aşılamaları yaptırması gerektiğini sormuş. Bizlerde ziyaretçimiz için oluşturduğumuz örnek aşı takvimini sizlerle paylaşma kararı aldık.

Aşı: Vücuda verildiğinde, immun sistemi uyararak hastalıklara karşı spesifik aktif bir bağışıklık sağlar. Yani kedinize zayıflatılmış virüs ya da bakteri aşı içerisinde verilince daha sonraki bir süreçte kediniz hastalığa yakalanırsa önceden hastalığı tanıyan kedinizin vücudu direnç oluşturacaktır. Siz aşılamayı yaptırmazsanız savunmasız kalan bir kedi ölümcül olan hastalıklara karşı yeteri bir şekilde kendisini koruyamayacaktır. Bu sebeple kediler için ölümcül olan hastalıklara karşı lütfen aşılamaları yaptırınız.
kedi-asilari
Kedi Aşı Takvimi

Aşılar mutlaka sağlıklı kedilere uygulanmalıdır. Sağlıksız olan bir kediye herhangi bir aşı uygulanmaz. Aşının bağışıklığı sağlaması için geçmesi gereken süre 21 gündür. Bu önemli kritik noktayı lütfen unutmayınız.

Kedi Aşı Takvimi

Kedilere 6 haftalıkken öncelikle paraziter aşılaması yapılır. Bu iç ve dış parazit aşısı olmak üzere iki tanedir. Bu kısma tekrar değineceğiz fakat öncelikle enjeksiyon halinde uygulanan aşılara devam edelim..

Kediniz 7 haftalık olduktan sonra genel durumu iyi ise ilk karma aşısı uygulanır. 10 gün geçtikten sonra ilk lösemi aşısı ve testi yapılır. 10 gün geçer ve bu sefer karma aşının 2. dozu uygulanır. Ve bir 10 gün geçince löseminin tekrarı uygulanır. Ve 3 aylığın üzerinde kedi kuduz aşısı yapılarak süreç tamamlanır. Ve yıllık bu aşılar tekrarlanır.

Paraziter aşılama kısma tekrar dönecek olursak şunları hatırlatmakta fayda var. İç parazit aşısı 3 aylık periyotlarda her daim yapılması gerekir. Dış parazit aşılaması ise (bit, pire, mantar gibi) yazın ayda bir kez kışın ise 2 ayda 1 kez yapılır.

Kediler İçin Örnek Aşı Takvimi : https://turb.to/n0m9aes9q5y9.html

Değerlendirme: