26 Şub 2020

Merhaba arkadaşlar, bugün sizlere kedilere uygulanan karma aşısından bahsetmeye çalışacağım. Kedi karma aşısı nedir, neden önemlidir, karma aşısı yaptırdığınızda kedinizi hangi hastalıklardan korursunuz, yaptırmadığınız zaman kedinizde hangi klinik belirtileri görürsünüz gibi soruların cevabını vermeye çalışacağım.
kedi-karma-asilari
Kedi Karma Aşısının Önemi

Öncelikle belirtmek istediğim şey şudur:

Kedinize Aşılama Yaptırmadan Önce Şu Kurallara Mutlaka Uymanız Gerekir.

*Aşılanacak kedi en az 7 haftalık olmalıdır. 7 Haftadan önceki bir kediye herhangi bir aşı uygulaması yapılmamalıdır.

*Aşılamaya geçilmeden önce mutlaka parazit aşılarını yaptırmış olmanız gerekir.

*Aşılanacak hayvanınız stresli olmamalıdır.

*Kediniz asla ileri gebe olmamalıdır.

*iki aşılama arasındaki süre 21 gün olmalıdır.

*Hastalık geçirmiş hayvanlar nekahat döneminde olmamalıdır.

Şimdi karma aşısının öneminden bahsedelim.

Kedilerde Karma Aşısının Önemi

Kedinize karma aşısını uyguladığınızda kediniz 3 önemli viral hastalıktan korunmuş olacaktır. Bu 3 viral hastalık kediniz için hayati öneme sahip olduğu unutulmamalıdır.. Uygulanan karma aşısıyla kediniz önceden hastalıklara karşı bağışıklık kazanacak ve böylelikle hastalıkla karşılaştığında hastalığa karşı daha dirençli olacaktır. Kedinizin o hastalıkla savaşması da o denli kolay olacaktır. Bu yüzden karma aşısı çok önemlidir.

Karma Aşılarının İçerisinde Hangi Hastalıklar Var:

FCV-Feline CalisiVirüs Enfeksiyonu:

Özellikle genç kedileri etkileyen , üst solunun yollarında ve akciğerlerde bozukluklar oluşturan, ağızda ülseratif lezyonlar, ishal ve eklemlerde yangı oluşturan viral bir hastalıktır.

FHV: Feline Herpes Virüs: Enzootik Koriza: Rhinotracheitis:

Konjiktivitis, göz yaşı akıntısı, burun akıntısı ve aksırıkla karakterize en önemli bulaşıcı solunum sistemi hastalığıdır.

Konjuktiva: Göz kapaklarının içini ve gözlerin beyaz kısmını kaplayan zara denir.
Konjuktivitis : Konjuktivanın yangısıdır.

FPV: Panlökopeni:

Parvovirüsler tarafından oluşturulan, kanlı ishal ve kusmayla karakterize öldürücü ve bulaşıcı bir kedi hastalığıdır.

Kedimizi karma aşısı uygulamasıyla bu 3 önemli bulaşıcı, tehlikeli ve ölümcül hastalıklardan korumuş olmaktayız. Bu karma aşılarını mutlaka yaptırmayı unutmayınız.

Veteriner Hekim Abdullah ŞAH

ileri

Youtube Sayfamızda Ücretsiz Hekim Tavsiyeleri:

0 yorum: