14 Şub 2020

Kedilerin Hamilelik Süreci

Kedilerin doğum süresince meydana gelen biyolojik ve davranışsal değişikliklerin neler olabileceğini veteriner hekim Abdullah ŞAH anlatıyor. Videomuzu izleyip beğenmeyi unutmayınız.

Kediniz ilk defa doğum mu yapacak? Ve siz bu süreci nasıl yönetmeniz gerektiğini bilmiyor musunuz? Sürecin zorluğundan korkuyor ve ne yapmanız gerektiği konusunda tereddütleriniz mi var?

Haydi Melike hanımın sorusuyla kedilerde hamilelik-gebelik süresince merak ettiklerinize cevap bulmaya çalışalım?

kedi-gebelik-belirtisi
Kedi Hamilelik Belirtileri

Kedilerde doğum-hamilelik Süresince Meydana Gelen Biyolojik Değişiklikler:

1- 3 ve 4, haftalarda kedilerin hamilelik belirtilerini ortaya çıkar.

2- 22. günden itibaren kedilerin meme uçları koyulaşır, pembeleşir, ilerleyen dönemlerde memesine dokunduğunuzda sütün geldiğini görürsünüz.

3- Kedilerin İştahı artar. Fakat doğuma 1-2 gün kala iştah azalır. Son gün verdiğiniz gıdayı reddeder.

4- Kedilerde Kusma ve bulantı şekillenir. Tüm kedilerde olacak diye bir kaide yoktur.

5-Vücut sıcaklığı 38-39 santigrat arasında değişir fakat doğum zamanı yaklaşınca 1 santigrat düşer. Sancı ve vajinal akıntıdan sonra ilk yavruyu doğurur. Ve her yavru 5-60 dk arasında doğar. Doğum 2-6 sa arasında gerçekleşir. Bu süre 12-24 saate kadar uzayabilir.

Not: Akıntı siyah ya da kanlı ise veteriner hekime bildiriniz.

Siz Ne yapabilirsiniz?

1- Doğuma 15-20 gün kala sepet alıp kedinizi alıştırınız. Yine doğuma 12-24 saat kala kediniz için sessiz ve sakin bir ortam ayarlayınız.

2-İlaç vermeyiniz. Doğum-hamilelik-gebelik süresince ilaç tehlikelidir.

3-Ortaya çıkan enerji açığını kapatmak için yavru kedi maması kullanabilirsiniz.

4-Meraklı gözleri hamile kedinizin üzerinden çekiniz.

5-Baba kedi evde ise iç güdüsel hareket edeceği için anne kediden ayırmanız gerekir. Yavru kediler gözlerini 8. gün açsa da ilk görme ve duyma duyuları 15. gün yavaş yavaş gelişir.
ileri

Youtube Sayfamızda Ücretsiz Hekim Tavsiyeleri:

0 yorum: