Evcil Kedi Ve Köpekler Yikanir mi?

Evcil Kedi Ve Köpekler Yıkanır Mı Yıkanmaz Mı?

Arkadaşlar merhaba.. Evcil kedi ya da köpeğinizin kirlendiğini fark ediyorsanız yıkayabilirsiniz.  Tabi bura da kediniz örneğin biritish shortheir ya da van kedisi ise sıkıntı yok. Yine köpeğiniz de golden ya da amerika'da popülerliğini kazanan aslen bir ispanyol köpek ırkı olan cavalier king charles spaniel ırkı bir köpekse yine sıkıntı yok. Fakat bu işlemi banyoya hiç alışmamış kedi ya da köpekle yaparsanız böyle bir elbiseye ihtiyaç duyabileceğinizi hatırlatmak isterim.

Kedi ya da köpeğinizi hangi durumlarda yıkamalıyız?

Arkadaşlar Kedi ya da köpeğinize toksik-zehirli bir maddenin bulaşması halinde yine acilen yıkanması gerekir. Temizlemekte zorlanacağı bir şeye kendisini bulaştırdıysa yıkayabilirsiniz. Ya da doğa yürüyüşü sonrasında herhangi bir kaşıntı görüyorsanız yıkayabilirsiniz.
Bunların haricinde Kedi ya da köpeğiniz de herhangi bir deri rahatsızlığı varsa (örneğin ekzema, mantar, pyoderma gibi ) veteriner hekiminizin uygun gördüğü dermotolojik şampuanlarla yıkayabilirsiniz.

Kedi Ve Köpeklerin sık bir şekilde yıkanması doğru mudur?

Sık bir şekilde yıkayarak kedi ya da köpeğinizi strese sokarız. Yine derinin doğal kalkan özelliğini tahriş ederiz. Deri altı yağ dokusunu zedelersek kendi elimizle kedi ya da köpeğimizi hasta etmiş oluruz.  Banyo işlemini yazın ve kışın aynı sıklıkta yapmamalısınız.

Hangi şampuanları kullanabiliriz?
Kedi ya da köpeğinize özgü üretilmiş deri ph sına uygun olan şampuanları tercih ediniz, diğer medikal ürünleri tercih etmemelisiniz ve yıkama sonrasında mutlaka kedi ya da köpeğinizi kurutunuz. Ve yine kulaklarına su kaçırmamak için pamuk koyabilirsiniz. Çünkü nemli kalan kedi ya da köpeğinizin kulaklarında mantar oluşumuna sık rastlarsınız.

Son Olarak Tavsiyeler:
Aşılamaları devam eden yavru kedi ya da köpeğinizi yıkarsanız strese bağlı aşılamanın etkisinin azalabileceğini unutmayınız. Yavru kedi ve köpeklerinizin her aşılamasının arasındaki geçmesi gereken süre 21 gündür. Bu süre içerisinde zorunlu bir durum olmadıkça yıkamamaya özen gösteriniz.

Ve Unutmayın:
Hiç bir temizlik maddesi kedi yada köpeğinizin kendi kendisini yalamasından daha iyi temizleyemez. Çünkü kedilerin tükrük salgısı antiseptik özelliktedir. Ve dil yapısı tarak şeklindedir.

Değerlendirme:

Yorum Gönderme