28 Haz 2020

Kedilerde Toksoplazma Gondii Hastalığı Nedir?

Merhaba hocam, şu an 3 aylık hamileyim, evimde beslediğim ares ve bambam isminde 2 iran kedisi var. Genellikle beraber uyuyoruz ve fazlasıyla kedimi öpmekteyim. Çevremdekiler kedilerden bir çok parazitin geçebileceğini o yüzden dikkatli olmamı söylediler. Evden hiç çıkarmıyorum.. Evden hiç çıkarmadığımız kedimize nasıl parazit bulaşabilir ki? İnanmak istemiyorum ama yine de ısrarcı oldukları için korktum. Bu doğru mudur? Kedilerden insanlara geçen hastalıklar var mıdır? Bilgi verir misiniz? Çok teşekkür ederim.

Kedilerde Toksoplazma Gondii

Toksoplazma gondii'nin son konakçısı kedilerdir. Tüm memeli hayvanlarda olabildiği gibi kedilerde de bu parazite rastlanır. Fakat kedi besleyen kişiler bu parazite karşı çok daha dikkatli olması gerekir çünkü t. gondi'nin son konakçısı kedilerdir.

Kedi ya da köpeğinize pişirilmemiş et ve sakatat türevleri veriyorsanız, aldığınız sebzelere dokunduktan sonra ellerinizi yıkamıyorsanız ve çiğ tüketiyorsanız bu paraziti bir şekilde kedinize bulaştırabilirsiniz. Ve kedi dışkısı ile atılan ookistler hamile olduğunuz süre zarfında size bulaşırsa çok tehlikeli boyutlara ulaşır. O yüzden kedi besliyorsanız hamilelik sürecinde çok daha dikkatli olmanız gerekir. Şüpheli bir durum yaşadığınız da özellikle 21 gün kedinizin dışkısına siz dokunmayın. Ya da kedinizde bir düşük meydana gelirse plasentasına çıplak elinizle değmemelisiniz.

ileri

Veteriner Hekim 'ın Youtube Kanalına ABONE Ol

Evcil hayvan sahiplerine, büyükbaş ve küçükbaş yetiştiriciliği yapan ziyaretçilerimize google aramalarında en çok merak ettikleri konularla ilgili bilgileri sayfamda bulabilirsiniz. Veteriner Hekim Abdullah ŞAH

0 yorum: