Kedi Gençlik Hastalığı Nedir? Tehlikeli Kedi Hastalıkları

Kedi Gençlik Hastalığı Nedir?

1- kedi gençlik hastalığı nedir? Bu hastalığın klinik belirtileri nelerdir? Tedavisi Var mıdır?

2- Kedi gençlik hastalığı sadece yavru kedin için mi tehlikelidir? Erişkin kedinde bu hastalık görülmez mi?

3-Gençlik hastalığından korunmak için ne yapman gerekir?

Merhaba pati dostum. Kanalıma hoş geldin. Kedi gençlik hastalığı denilince akla sadece genç-yavru kedilerin bir hastalığı gibi gelir. Erişkin bir kedide asla bu hastalığın olmayacağı düşünülür. Fakat işin aslı öyle değildir. Bu hastalık yavru ya da erişkin kedilerin hepsinde görülür.

Kedi Gençliği Hastalığının Belirtileri

Çok bulaşıcı viral bir hastalıktır. Altını çizmek isterim. Bu hastalık çok bulaşıcıdır. Ve klinik olarak kedinde yüksek ateş, istahsızlık, depresif bir durum, hafif sarılık, burun akıntısı, kusma ve ishal görürsün. Virüsün en sevdiği organ kedinin barsaklarıdır bu yüzden bu klinik tablo da ishali çok görürsün.

Bir barınakta ya da toplu bakılan bir yerde (bahçen-arazin vs) bu hastalığı geçiren bir kedinin olduğunu biliyorsan diğer kedilere de bulaştırma ihtimali çok yüksektir. Hemen onlardan ayırman gerekir. Çünkü virüs direk temas ile hızlı bir şekilde yayılır. Bu virüs oda ısısında tam bir yıl kalabilme özelliğine sahiptir. Bu da süreçte ne kadar dikkatli olmamız gerektiğini gösterir.

Bir yavru kedide biraz önce saydığım klinik belirtileri gördün ve 12 saat içinde ölüm gerçekleşiyorsa gençlik hastalığını diğer bir ifade ile feline panleukopeni hastalığını dikkate almak gerekir. Genç bir kedide gençlik hastalığı tespit edilirse yaşama ihtimali %40 ile %10 oranında değişir.

Kedi Gençliği Hastalığının Tedavisi

Hastalığın kesin tanısı için biyokimyasal ve serolojik test sonuçlarına ihtiyaç vardır. Kan analizleri hastalığın tanısında önemlidir. Çünkü bu hastalıkta özellikle wbc dediğimiz kanın beyaz hücrelerde önemli değişiklikler görülür. Yine Kusma ve ishale bağlı azotemi tablosu vardır. Azotemi dediğimiz şey de: kanda azotlu bileşiklerin artmasına denir.

Pati dostum bu hastalıkta aşırı derecede kusma ve ishal olacağı için kedinin vücudu müthiş sıvı kaybeder. Bu yüzden bu eksileni serum takviyeleri ile yerine koymak gerekir.  Ayrıca bu daha önce geçirdiğinden emin olduğunuz bir kedin varsa ondan alınacak kan ve plazma transfüzyonları yine tedaviye çok yarar sağlar. Hekiminiz başka enfeksiyon riskine karşı antibiyotik tedavi yapar.

Kedi Gençliği Hastalığından Korunma Yolları

Peki bu kadar tehlikeli olan bir hastalıktan nasıl korunman gerekir: Öncelikle kedini aşılayarak. Yavru kedin 8-10 haftalık bir yaşa geldiğinde 1. aşısını 12-14 haftalık olunca 2. aşısını yaptırman gerekir. Ve sonrasında yılda bir kez tekrar etmen yeterli olacaktır.

Birde bu virüs iyod, alkol, fenol, kloroform, amonyum quarter gibi kimyasal bir bileşime sahip dezenfektanlara karşı dirençlidir. Yani bu tür bir içerikle temizlik yaparsanız boşuna yapmış olursunuz. İçeriğinde sodyum hipoklorid olması gerekir.  Bu da neyin içerisinde vardır? Hepimizin bildiği çamaşır sularının içinde.

Unutma! Çamaşır suyu ile özellikle kapalı bir alanda temizlik yaparsan en az 2 saat kedin ve sen o bölgede durmamalısın!

Pati dostum; Kedi gençlik hastalığı ile daha farklı merak ettiklerini ya da  yaşadığın tecrübeleri benimle paylaşmayı unutma.Süreçte ne tür zorluklar yaşadığını mutlaka yazmanı isterim. Belki senin sıkıntıların daha bilinçli kedi bakımına yardımcı olacaktır.

Kendine iyi bak. Hoşçakal..

Değerlendirme:

Yorum Gönderme