Kedi Ve Köpeklerde Aşı Sonrası Şişlik Neden Oluşur? Nasıl Geçer?

Kedi Ve Köpeklerde Aşı Sonrası Komplikasyonlar

Merhaba pati dostum, hoş geldin. Bugün seninle kedi ve köpeklere aşı uygulandıktan sonra uygulanan bölgedeki şişliğin nedenleri konuşalım.. Bu şişliğin hemen kaybolmasının için bir yolu var mıdır? Kafaya takılması gereken bir durum mudur değil midir bunun cevabını bulmaya çalışalım.

Evcil Hayvanlarda Aşı Sonrası Şişlik Nedeni

Dostum, bizler genellikle kedi yada köpeğimize aşıları subcutan dediğimiz deri altı ya da intramuskuler dediğimiz kas içine enjekte ederiz. Enjekte ettiğimizde minik dostumuzun vücudu bu durumu yabancı bir madde olarak algılar ve uygulanan bölgede savaş çıkarır. Şişliğin temel sebebi kabaca budur.

Aşılama Sonrasındaki Şişlik Nasıl Geçer

Uygulanan bölgede uygulanan miktar kadar şişliğin şekillenmesini gayet tabi bir durumdur. Bu şişlik bir kaç gün içerisinde kaybolacaktır bir müdahale etmenize gerek te yoktur. Ama yine de şişliğin hemen kaybolmasını arzu ediyorsanız elinize bir alkollü pamuk alarak (kolonyalı bir pamuk alarak) bölgeye masaj uygulayın. Günde 2 sefer bir kaç dakika yapmanız yeterlidir. Kan dolaşımını hızlanan bölgede şişlik daha çabuk bir şekilde kaybolacaktır.

Şayet aşı uygulandı ve üzerinden bir kaç gün geçtikten sonra uygulanan bölgede bir şişlik varsa bu önemli bir noktadır. Bu durumlar genellikle apseleşme ile sonuçlanır ve hekiminize bildirmeniz gerekir.

Aşılama Sonrasında Oluşabilecek Diğer Klinik Belirtiler

Pati dostum, aşı sonrasında hafif şişlikler yine hafif bir şekilde ateşinde yükselme , iştahında azalmalar bir iki gün sürebilir. Bunlar kafanıza takılması gereken durumlar değildir. Ama minik dostumuzda yüksek ateş, titreme, kusma, ishal, ağızda köpürme ya da gözlerinin geriye gidip bayılma durumları söz konusu ise o zaman acilen veteriner kliniğine gitmeniz gerekir.

Unutmadan şunu da eklemek istiyorum. Aşı bölgesindeki şişlik dolaşım bozukluğu olan kedi ya da köpeklerde 1 aya kadar uzayabilir. Eğer ki 2-3 haftadır geçmiyorsa hekiminize dolaşım sistemi yönünden incelemesini söyleyebilirsiniz. Yine çok aşırı derece kaşıma ya da bölgeyi yara etme durumu söz konusu değilse kedi ya da köpeğinizin aşı uygulanan bölgeyi kaşımasına engel olmayın. Her kaşıma dolaşım sistemini aktive eder ve bölgedeki kan dolaşımını hızlandıracağı için şişliğin daha çabuk bir şekilde ortadan kalkmasına yardımcı olur.

Pati dostum, aşılama sonrasında minik dostumuzla yaşadığın tecrübeleri bizlerle paylaşmayı unutma. Kendine iyi bak. Sağlıcakla kal.

Değerlendirme:

Yorum Gönderme